تحقق ظهور، نیازمند کسب آمادگی فردی و اجتماعی است
کد خبر: 4201178
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

تحقق ظهور، نیازمند کسب آمادگی فردی و اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آمادگی در دوره انتظار، فردی و اجتماعی است، گفت: جامعه انسانی باید به سمت و سوی کسب آمادگی فردی و اجتماعی برود.

سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز 2 اسفندماه در «همایش جهاد تبیین با موضوع مهدویت»، گفت: صحبت کردن درباره امام زمان(عج) سخت است. منجی تنها اختصاص به مکتب حیات‌بخش اسلام ندارد و در تمام ادیان الهی مسئله منجی مطرح است. تمام ادیان الهی به این اعتقاد دارد که یک نفر منجی تمام هستی است. به اعتقاد ما منجی، وجود مقدس حضرت مهدی(عج) است.

موسوی‌فرد گفت: در کتب قدیم دین مسیحیت آمده که تمام انبیا به وجود پیامبران بعد از خود اشاره کرده‌اند. به عقیده ما قطعا حضرت مسیح(ع) یکی از سرداران حضرت حجت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: آمادگی در دوره انتظار، دو قسم است؛ یکی فردی و دیگری اجتماعی. چه بسا 313 یار امام مهیا باشند منتها تنها آمادگی فردی ملاک نیست. باید هر دو مورد به هم گره بخورد. همه ما مسئولیت فردی و اجتماعی داریم.

وی تصریح کرد: اگر بنا بود مردم با اعجاز، هدایت شوند در زمان اهل‌بیت (ع) این اتفاق می‌افتاد، گفت: جامعه انسانی باید به سمت و سوی کسب آمادگی فردی و اجتماعی برود. با خواندن ویژگی‌های یاوران امام زمان(عج) در قرآن و روایات می‌دانیم که کار سخت است. باید افرادی در تراز سلمان فارسی، مقداد، ‌ابوذر، عمار و مالک اشتر تربیت شوند.

موسوی‌فرد گفت: انسان باید دارای معرفتی باشد که تا انتها در کنار امامش بایستد و این نیازمند معرفت، محبت و اطاعت است. چون اطاعت‌پذیری در صدر اسلام نبود که امام 25 سال خانه نشین شد. انسان ضمن تسلیم در برابر امام، در درون هم باید ایشان را تصدیق کند. وقتی این چنین شد خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخان خود درباره انتخابات گفت: رهبر انقلاب، فرمودند مسیر اصلاح جامعه از انتخابات می‌گذرد. عده‌ای که کم هم نیستند در جامعه می‌گویند من چرا باید در انتخابات شرکت کنم و دستاوردی از نظام نمی‌بینم. این شبهه دارد برجسته می‌شود و دشمن از کاه کوه می‌سازد. از خودمان سوال کنیم رسانه‌های دشمن چرا شبانه‌روز دارند کار می‌کنند که ما در انتخابات شرکت نکنیم؟

موسوی‌فرد گفت: کشورهای اروپایی در 60، 70 سال گذشته به نفع کشور ما کار کرده‌اند؟ ما با دنیا سر جنگ نداریم. ما می‌خواهیم مستقل زندگی کنیم. اسرائیل شب و روز کودکان را در خانه خودشان بمباران می‌کند و 30 هزار را در چند ماه اخیر قتل عام کرده و همه کشورهای اروپایی دارند تجهیزات اسراییل را تأمین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: ما مشکلات را انکار نمی‌‌کنیم ولی بیبنید انقلاب چه کرده است. کمتر روستایی است که آسفالت، آب، برق و گاز نداشته باشد. گسترش واحدهای صنعتی، نیشکر، پتروشیمی توسعه شهری بنیه دفاعی و تولیدات نظامی، تربیت پزشکان داخلی را ببینید. چون آنها می‌بینند که کشور در حال رشد و تعالی است دستاوردهای انقلاب اسلامی را هیچ می‌پندارند.

گفتنی است؛ این مراسم از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha