مردم‌داری، جزو الزامات تبلیغ موفق است
کد خبر: 4204981
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

مردم‌داری، جزو الزامات تبلیغ موفق است

آیت الله کعبی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه ظرفیت‌ها و فرصت‌های الهی برای تحول روحی و معنوی و قیام برای خداست، خاطرنشان کرد: قدرت ارتباط و اقناع مردم و تبیین صحیح دین برای مردم رسالت انبیا است و مردمداری جزو الزامات تبلیغ موفق است.

آیت الله کعبی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از خوزستان، همایش مبلغان ماه مبارک رمضان روز گذشته 21 اسفند با حضور آیت الله کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات شهید شیخ هشام صیمری دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

آیت‌الله کعبی طی سخنانی در این همایش تصریح کرد: تبلیغ سکولار نه تنها به دین خدمت نمی‌کند بلکه در نهایت باعث فاصله گرفتن مردم از دین می‌شود. امروز نمی‌توانیم بین تدین و تحول و توجهات سیاسی و اجتماعی دیوار بسازیم و فاصله بگذاریم؛ نمی‌توانیم بگوییم مسئول دین مردم هستیم و تحول و توجهات سیاسی کار ما نیست.  

وی اظهار کرد: در عصر انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم که تدین و تحول را در طراز جهانی مطرح کرده و انسان معاصر را مخاطب قرار داده است. اگر مبلغ خود را با نگاه انقلاب اسلامی همسو نکند، این تدین هم زیرسوال می‌رود؛ مردم به روحانیت به مثابه پرچمدار حرکت تحول جهانی به زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری نگاه می‌کنند. تشیع و آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) به برکت انقلاب اسلامی از حاشیه به متن زندگی سیاسی و اجتماعی آمده است؛ در جهان امروزی همه چیز به یکدیگر مرتبط شده است و نگاه جهانی را باید در تبلیغ لحاظ کنیم.

آیت‌الله کعبی گفت: امروز کسی که به نام دین با نظام طاغوت جهانی همراهی کند یا نسبت به آن بی تفاوت باشد مانند کسی است که می‌خواهد با لباس نجس نماز بخواند؛ مگر می‌شود با لباس نجس نماز خواند؟ مبلغان، سفیر ایمان و هدایت، اخلاق، فضیلت، جهاد و ایثار و سفیران قیام الی الله و حرکت و ایجاد تحول در جامعه‌ هستند. ملاک ارزیابی تبلیغ در تاثیرگذاری در این مقوله‌ها است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماه رمضان، ماه ظرفیت‌ها و فرصت‌های الهی برای تحول روحی و معنوی و قیام برای خداست، خاطرنشان کرد: قدرت ارتباط و اقناع مردم و تبیین صحیح دین برای مردم رسالت انبیا است. مردمداری جزو الزامات تبلیغ موفق است؛ یعنی اینکه مبلغ با مردم مرتبط شود و چهره‌های تاثیرگذار و گروه‌های مرجع اجتماعی را بشناسد و ارتباط بگیرد و مبلغ از حمایت آنها برخوردار باشد.

آیت‌الله کعبی گفت: در دنیای مدرن متأثر از فضای رسانه و عصر دیجیتال و پیچیدگی‌ها و دلبستگی‌ها و تکثر پیام برای انسان معاصر، یکی از عرصه‌های جنگ ترکیبی و جنگ ادراکی دشمن، ایجاد زمینه‌ای ضد فضای تحول روحی در ماه مبارک است.

انتهای پیام
captcha