پنج ویژگی مهم متولیان مساجد + فیلم
کد خبر: 4205054
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
قرار آسمانی/ 2

پنج ویژگی مهم متولیان مساجد + فیلم

قسمت دوم نکات تفسیری حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم با عنوان «قرار آسمانی» با محوریت آیه 18 سوره توبه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

حجت‌السلام والسملین شوشتری‌نسبحجت‌السلام والسملین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم در دومین سلسله گفتار «قرار آسمانی» با اشاره به آیه 18 سوره توبه «إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ» گفت: کسانی که می‌خواهند مساجد را آباد کنند، زمانی لیاقت دارند که طبق این آیه، پنج ویژگی داشته باشند. ویژگی اول و دوم این است که از نظر اعتقادی، ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشند. ویژگی سوم و چهارم این است که اهل اقامه نماز و زکات باشند؛ یعنی ارتباطشان با خالق و مخلوق محکم باشد.

اما ویژگی پنجم این است که جز از خدای متعال نترسند. متولیان مساجد باید این پنج ویژگی را داشته باشند، آن وقت مسجد تبدیل به کانونی ضد ظلم و ضد استکبار تبدیل می‌شود و متولیان مساجد، مردم را به گونه‌ای با بصیرت تربیت می‌کنند که پیغمبر اکرم(ص) بپسندند. دشمن از مسجد و مسجدی‌های ما زمانی که این ویژگی‌ها را داشته باشند، می‌ترسد. حال متولیان به مسجد خود نگاه کنند آیا آن گونه است که دشمن از آن بترسد یا نه؟

انتهای پیام
captcha