جزئیاتی از پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان
کد خبر: 4208321
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

جزئیاتی از پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به بیان جزئیاتی از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان پرداخت.

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شب گذشته، 14 فروردین‌ماه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان از 15 تا 19 فروردین‌ماه برگزار می‌شود، گفت: بیش از 112 غرفه در نمایشگاه حضور خواهند داشت. البته درخواست‌های بیشتری داشتیم، اما نتوانستیم غرفه‌های بیشتری داشته باشیم که از این جهت عذرخواهی می‌کنم. احتمال می‌دهیم به دلیل استقبال مردم مدت‌زمان نمایشگاه تمدید شود و به عید سعید فطر منتهی شود. 

وی با اشاره به آسیب‌شناسی نمایشگاه‌‌های سال‌های گذشته افزود: یکی از نقاط ضعف نمایشگاه‌های سال‌های گذشته، بخش کودک آن بود. امسال هنرمندان استان در بخش هنرهای نمایشی کار زیبایی را ویژه کودکان طراحی کرده‌اند. از همه خانواده‌های محترم دعوت می‌کنم به نمایشگاه بیایند و حتما به بچه‌ها خوش می‌گذرد.

منادی با اشاره به شعار نمایشگاه امسال با عنوان «می‌خوانمت» افزود: این شعار برای همه نمایشگاه‌های استانی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است، چون قرآن کریم ما را به قرائت آیات الهی دعوت می‌کند «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ». 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: بخش‌های مختلف کودک، کتاب، محصولات فرهنگی و... در نمایشگاه پیش‌بینی شده است تا در خور شأن خوزستان باشد چون خوزستان استان قرآنی است و فعالیت‌های قرآنی در آن ریشه‌دار است.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه می‌خواهیم برای مردم استان کار با کیفیت ارائه دهیم از مجموعه‌های فرهنگی در قم، تهران و مشهد هم دعوت کردیم، اما غالباً مؤسسات فرهنگی و قرآنی حاضر در نمایشگاه، خوزستانی هستند چراکه در استان ما بخش فرهنگ و قرآن، مردمی است. به همین دلیل، مؤسسات دغدغه‌مند فرهنگی استان در نمایشگاه فعالیت دارند.

منادی در ادامه با بیان اینکه در بخش بزرگسال، نیازمندی‌ها در بخش قرآن، آشنایی با مؤسسات، کتاب و... دیده شده است، گفت: یکی از کارهای ویژه در نمایشگاه بخش سبک زندگی اسلامی است که امسال به نمایشگاه اضافه شده است. در حوزه محتوایی و فرهنگی و هنری بیش از شش غرفه در نمایشگاه حاصل کار هنرمندان و پژوهشگران سبک زندگی اسلامی برپا شده است. تکیه ما روی این بخش است. همچنین در بخش جنبی نمایشگاه که بسیار پر تنوع و باکیفیت است برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود و از قاریان در تراز ملی و بین‌المللی دعوت شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم این نمایشگاه غنای فرهنگی استان را نشان دهد و ما مردم با مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی استان آشنا شویم و انس با کلام وحی بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha