تکلیف ما تلفیق هنر با محتوای غنی قرآنی است
کد خبر: 4208467
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

تکلیف ما تلفیق هنر با محتوای غنی قرآنی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر ایجاد تعامل میان گروه‌های قرآنی و هنرمندان گفت: تلاش کنیم سال آینده، سال تحول فعالیت‌های قرآنی در استان باشد، به این معنا که بتوانیم محتوای غنی قرآنی را با هنر ممزوج کنیم و این از طریق ایجاد زمینه تعامل میان قرآن پژوهان و فعالان قرآنی با هنرمندان میسر است.

مجید منادی مدیرکل ارشاد خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، مجید منادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان که عصر امروز ۱۵ فروردین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های فعالان مردمی و فرهنگی و قرآنی استان در برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: این عزیزان تلاش کردند تا بتوانند نمایشگاهی در خور شأن مردم خوزستان برگزار کنند؛ خوزستانی که به نوعی مهد فعالیت‌های قرآنی کشور است‌.

وی تصریح کرد: قطعا در این رویداد به آنچه در شأن و جایگاه نام قرآن کریم است نائل نمی‌شویم، اما «آب دریا اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید». در حد مقدورات و ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد تلاش کردیم این کار انجام شود.

منادی از دست اندرکاران، فعالان قرآنی و فرهنگی استان که هر کدام در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری تلاش کردند‌، فضای نمایشگاه قرآن و عترت را آماده کنند، قدردانی کرد و گفت: نمایشگاه قرآن و عترت باید جرقه‌ای برای آشنایی عموم مردم با توانمندی‌ها و فعالیت‌های قرآنی استان و ارتباط با مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی مردمی در استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ان شاءالله در سال جدید با همگرایی که امروز در دستگاه‌های فرهنگی استان وجود دارد، شاهد آثار و محصولات به‌روز و هنرمندانه با محتوای قرآنی باشیم. 

وی گفت: به برکت تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن نیت کنیم که سال جدید، سال فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محتوای قرآن باشد. یعنی بتوانیم بین علمای قرآن، قرآن‌پژوهان و فعالان قرآنی که در زمینه محتوا فعالیت می‌کنند، با هنرمندان که صاحب فن و مهارت هستند، ارتباط برقرار کنیم. اگر بتوانیم این پیوند را بین قرآنیان و هنرمندان برقرار کنیم، محصول هنری قرآنی تولید می‌شود. این با تعامل، محقق می‌شود. امروز متأسفانه در شرایطی خوبی از این تعامل نیستیم.

منادی در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی به ما کمک کردند و مهم‌ترین از همه مجموعه‌های مردمی هستند، گفت: ان شاءالله سال جدید، سال تقویت و تحول فعالیت‌های قرآنی در استان باشد نه به این معنا که صرفاً برنامه‌های روبنایی برگزار کنیم، گرچه برگزاری محافل انس با قرآن و قرائت لازم است و باید باشد، اما آنچه بیش از آن باید برای آن تلاش کنیم، فعالیت‌هایی است که بتواند هنر را با محتوای غنی قرآنی ممزوج کند تا بتوانیم معارف قرآن را به خانواده‌ها انتقال دهیم. ما این را بر خود یک تکلیف می‌دانیم.

گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان از 15 تا 19 فروردین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز بر پا شده است.

انتهای پیام
captcha