پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان آغاز به کار کرد
کد خبر: 4208468
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان آغاز به کار کرد

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان عصر امروز 15 فروردین با عرضه کتب دینی، قرآنی، محصولات فرهنگی و هنری و حجاب و عفاف آغاز به کار کرد.

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان آغاز به کار کرد

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان عصر امروز چهارشنبه 15 فروردین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار شد.

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تقدیر از دستگاه‌ها فرهنگی و مجموعه‌های مردمی استان برای فراهم کردن فضای نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه قرآن و عترت باید جرقه‌ای برای آشنایی عموم مردم با توانمندی‌ها و فعالیت‌های قرآنی استان و ارتباط با مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی مردمی در استان باشد.

وی گفت: تلاش کنیم سال آینده، سال تحول فعالیت‌های قرآنی در استان باشد، به این معنا که بتوانیم محتوای غنی قرآنی را با هنر ممزوج کنیم و این از طریق ایجاد زمینه تعامل میان قرآن پژوهان و فعالان قرآنی با هنرمندان میسر است.

عبدالله شهاوند افزاره، معاون اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و شهادت جمعی از سرداران ما در سوریه، گفت: ان شاءالله به زودی زود، رژیم صهیونیستی به دست جوانان شیعه تعیین تکلیف و از جغرافیای سیاسی حذف خواهد شد.

وی با اشاره به حدیث ثقلین گفت: این نمایشگاه به نام قرآن و عترت مزین است. محور هدایت بشر این دو هدیه گرانبها هستند‌. پیامبر اکرم(ص) توصیه فرمودند همیشه باید به این دو میراث تمسک بجویید تا به کمال برسیم. ان شاءالله همه ما در مسیر زندگی فردی، خانوادگی و جامعه رهرو قرآن باشیم و بیشترین اهتمام ما عمل به معارف قرآن و سیره اهل بیت(ع) باشد.

شهاوند با تأکید بر نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) گفت: ما در این زمینه تکلیف داریم، هر کس در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کند لازم است در زمینه نشر این معارف تلاش کند، به ویژه در ماه مبارک رمضان اهتمام کنیم و چند برابر در این زمینه کار کنیم. امیدوارم هم در ترویج قرآن و هم در ‌عمل به آن موفق باشیم‌.

گفتنی است، گروه سرود زهرائیون در افتتاحیه نمایشگاه دو اثر اجرا کردند. در پایان این مراسم نیز کتاب «امیدبان» اثر حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل با موضوع اثر تبیین طرح امیدآفرینی اجتماعی رهبر معظم انقلاب رونمایی شد. 

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان، از امروز چهارشنبه 15 فروردین تا 19 فروردین در محل دائمی نمایشگا‌ه‌های بین المللی اهواز از ساعت 16 تا 23 پذیرای عموم مردم است. 

انتهای پیام
captcha