یادواره بانوی شهید حله برگزار شد
کد خبر: 4209132
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
در حاشیه نمایشگاه قرآن خوزستان

یادواره بانوی شهید حله برگزار شد

پانزدهمین یادواره شهدای فعال قرآنی با محوریت شهیده فاطمه قاسمی، از بانوان شهید حادثه تروریستی حله، شب گذشته 18 فروردین در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان برگزار شد.

همسر شهید فاطمه قاسمیبه گزارش ایکنا از خوزستان، پانزدهمین یادواره شهدای فعال قرآنی با محوریت شهیده فاطمه قاسمی، از بانوان شهید حادثه تروریستی حله، شب گذشته 18 فروردین در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان برگزار شد.

آغاز این یادواره پس از تلاوت قرآن کریم، اجرای دو سرود توسط گروه سرود دختران «المهدیون» با موضوع مقاومت مردم غزه و شهادت بود.

پس از آن اصغر بایمانی‌نژاد، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز ضمن قدردانی از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت گفت: قرآن کریم سبک و روش زندگی را به ما یاد می‌دهد؛ چرا که همه ابعاد زندگی بشر در آن گنجانده شده است‌.

وی با اشاره به الگوی قرآنی زندگی شهدا گفت: سبک زندگی شهدا، نشأت گرفته از قرآن و سبک زندگی قرآنی است و افرادی که مزین به اخلاق قرآنی هستند ان شاءالله در بهشت جای می‌گیرند.

سپس، قطبی‌زاده، همسر شهید فاطمه قاسمی با بیان اینکه سخن گفتن درباره شهدا خیلی سخت است، درباره سیره این بانوی شهید حله گفت: شهید قاسمی از سال ۸۳ به کلاس‌های قرآن رفت و آموزش قرآن را به صورت جدی شروع کرد. در کلاس‌های جامعه الزهرا، دوره‌های صالحین و مجالس بزرگان شرکت می‌کرد و در چند سال آخر به عنوان سخنران مذهبی در مجالس حضور پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به جلسات تفسیر این بانوی شهید اظهار کرد: او در زمینه آموزش تجوید و ترتیل به کودکان و بانوان خدمت می‌کرد. شهید قاسمی هم مسائل و نیازهای خانواده را تدبیر می‌کرد و هم فعالیت‌های قرآنی خود را به خوبی دنبال می‌کرد. معمولا ایجاد این هماهنگی کار آسانی نیست و هر کسی موفق به آن نمی‌شود.

همسر شهید قاسمی با بیان اینکه شهادت امتیاز و ثمره تلاش او بود، گفت: ما سیر و سلوکش را می‌دیدیم. در ده سال قبل از شهادت، دعای عهد و زیارت عاشورایش صبح‌ها، ترک نمی‌شد. چند سال اخیر روزی ۳ یا ۴ جزء قرآن می‌خواند و اعمال روزانه مذهبی را از مفاتیح استخراج می‌کرد و در حین کارهای خانه انجام می‌داد. بانوان شهدای حله اکثرا چنین سیر و سلوکی داشتند.

قطبی‌زاده گفت: نمازهایش را در مسجد می‌خواند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که بتواند در مراسم مذهبی شرکت کند. ۱۵ سال این روش او بود. او مدرس قرآن بود‌ و تفسیر قرآن می‌گفت. به بچه‌ها توجه داشت. در زمینه انقلاب اسلامی به شدت معتقد به ولایت فقیه بود و به شهدا علاقه داشت. از سفارش‌های مؤکد او رعایت حجاب برای بانوان بود. این بانوان شهید برای حجاب سنگ تمام گذاشتند.

سردار امیر امین‌صفت، از راویان و جانباز انقلاب اسلامی در پایان برنامه در سخنان کوتاهی، تأسی و‌ توسل به قرآن کریم را از ویژگی‌های شهید فاطمه قاسمی عنوان کرد و با اشاره به تفاوت جایگاه قرآن در دوره انقلاب اسلامی و پس از آن گفت: برای روشن شدن این موضوع لازم است به این نکته اشاره کنم که در دوران قبل از انقلاب، بنده و شهید علم الهدی را که در سنین نوجوانی بودیم، به جرم تلاوت قرآن بازداشت و ماه‌ها زندانی کردند. به انگشت پای شهید علم‌الهدی به این جرم میخ کوبیدند. اما شهید علم الهدی در جبهه‌های جنگ نیز پیش از آنکه به رزمندگان سلاح بدهد، اول قرآن و نهج البلاغه به آنها می‌داد.

اجرای سرود توسط گروه زهرائیون، تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآنی و خانواده شهید قاسمی از دیگر برنامه‌های این یادواره شهید بود.

انتهای پیام
captcha