برنامه‌های دارالقرآن خوزستان در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4209719
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

برنامه‌های دارالقرآن خوزستان در ماه مبارک رمضان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان، رویداد ملی «زندگی با آیه‌ها» را مهم‌ترین برنامه اداره امور قرآنی در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: مسابقات قرآن جنات، تعویض 5 هزار مصحف فرسوده، حضور در نمایشگاه قرآن و عترت، پویش ستاره‌های زمین با موضوع جلسات خانگی قرآن و آغاز دومین دوره پویش ملی «فردوس» از دیگر برنامه‌های دارالقرآن در این روزها بود.

حجت الاسلام سعید حردانیان، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستانحجت الاسلام سعید حردانیان، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برنامه‌های اداره امور قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: دارالقرآن با همراهی نهادهای دیگر قرآنی استان، برنامه‌های مختلف قرآنی را در طول ماه مبارک برگزار کرد. مهم‌ترین آن رویداد ملی «زندگی با آیه‌ها» بود که الحمدلله همه نهادها برای تبلیغ و ترویج آن پای کار آمدند و از ظرفیت مجموعه‌های مختلف استفاده شد تا آیات این طرح به گوش مردم برسد و بتوانند با این آیات ارتباط برقرار کنند و از آنها بهره مند شوند.

 وی ادامه داد: جلسات توجیهی مختلفی با موضوع این طرح، در قسمت مبلغین، هیئات و تشکل‌ها، روحانیون و حوز‌ه‌های علمیه و ائمه جماعات مساجد و ائمه جمعه نیز در ماه مبارک برگزار شد.

 حردانیان گفت: اتفاق خوب قرآنی دیگر، حضور غرفه دارالقرآن و تبلیغ طرح «زندگی با آیه‌ها» در نمایشگاه قرآن و عترت بود که در این بخش همکاری خوبی میان دارالقرآن و امور قرآن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شکل گرفت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: برنامه خوب دیگر، رونمایی از پوستر دومین دوره پویش ملی «فردوس» در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت بود. سال گذشته اولین دوره این پویش با همکاری اداره ارشاد برگزار شد و بیش از 100 اثر از استان‌های مختلف کشور به دست ما رسید. دبیر دومین دوره این پویش حجت الاسلام گمار است.

وی گفت: هدف از اجرای این پویش دعوت اهالی هنر و رسانه به قرآن کریم و ایجاد زمینه تعامل با مفاهیم قرآن است تا این مفاهیم، متن و محتوای آثار هنرمندان و اهالی رسانه باشد.

حردانیان همچنین از تعویض بیش از 5 هزار مصحف فرسوده با کمک روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح که در حال اجرا است، مصاحف فرسوده مساجد، حسینیه‌ها و جلسات خانگی قرآن جمع آوری می‌شوند، مصاحفی که قابل تعمیر هستند، تعمیر می‌شوند و مصاحفی که قابل تعمیر نباشند، با رعایت موازین شرعی، خمیر خواهند شد. بخشی از این مصاحف تعمیر و به شهرستان‌ها تحویل داده شدند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان، برگزاری مسابقات قرآن جنات را دیگر رویداد قرآنی ماه رمضان عنوان کرد و گفت: این مسابقات از سال گذشته بر اساس فرمایش‌ مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری مسابقات قرآن میان مساجد، آغاز شد. این مسابقات بین اعضای مساجد و برای ایجاد فضای قرآنی و انگیزه بخشی به بچه‌های مساجد برنامه ریزی شد و در سه مرحله برگزار میشود؛ مرحله اول درون مسجدی، مرحله دوم بین مساجد یک محله و مرحله سوم بین مساجد اهواز است. اگر شهرستان‌های دیگر این مسابقات را اجرا کنند، در مرحله استانی نیز این مسابقات را برگزار خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه مرحله سوم دومین دوره مسابقات «جنات» 31 فروردین برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این مسابقه سعی کردیم کمترین تصدی‌گری را داشته باشیم و آن را کاملا به مساجد سپردیم. مسابقات جناب سال گذشته با مشارکت بیش از 50 مسجد اهواز و 500 شرکت کننده برگزار شد. یکی از مزایای این مسابقات این است که رشته‌های آن ساده و شامل حفظ 15 سوره، 25 سوره، ترتیل، صوت تقلیدی، مکبری، اذان و دعاخوانی است وهدف این است که بیشتر بچه‌های مسجد بتوانند در آن شرکت کنند.

حردانیان گفت: برنامه دیگر اداره امور قرآنی در ماه مبارک رمضان، دیدار جامعه قرآنی استان با نماینده ولی فقیه بود که ابتدای ماه رمضان برگزار شد. همچنین محفل انس با قرآن با حضور استاندار نیز در این ماه برگزار شد که از ایشان به جهت اهتمام به برگزاری منظم این جلسات و تکریم جامعه قرآنی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: برنامه دیگر، پویش ملی «ستاره‌های زمین» بود که ذیل پویش زندگی با آیه‌ها برگزار شد. موضوع این پویش، پیگیری برگزاری جلسات خانگی قرآن است. عنوان این پویش بر اساس فرموده پیامبر اکرم(ص) انتخاب شده است که فرمودند: «خانه‌هایی که در آنها قرآن تلاوت شود، مانند ستاره برای آسمانیان می‌درخشند.» الحمدلله خوزستانی‌ها از این طرح استقبال کردند و رتبه پنجم را در بین استان‌های دیگر دارند.

حردانیان در پایان، با اشاره به محافل قرآن روستایی گفت: با همکاری امور روستایی استانداری خوزستان، حدود 100 محفل روستایی برگزار شد. در برگزاری این محافل دهیاران، بخشداران و رؤسای ادارت تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها همکاری کردند.

انتهای پیام
captcha