جشن تکلیف دختران طهورایی در دزفول برگزار شد + عکس
کد خبر: 4209951
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

جشن تکلیف دختران طهورایی در دزفول برگزار شد + عکس

مسجد شهدای کربلا و هیئت روضه الزهرا(س) دزفول همزمان با شروع ماه شوال، جشن بندگی تعدادی از دختران تازه به تکلیف رسیده کانون طهورایی این مسجد را برگزار کرد.

جشن تکلیف دختران طهورایی در دزفولبه گزارش ایکنا از خوزستان، مسجد شهدای کربلا و هیئت روضه الزهرا(س) دزفول همزمان با شروع ماه شوال، جشن بندگی تعدادی از دختران تازه به تکلیف رسیده کانون طهورایی این مسجد را برگزار کرد.

در این جشن که با حضور خانواده‌های تازه مکلفین برگزار شد برنامه‌های مختلفی همچون نماز، اجرای عروسکی، سرود، نمایش و دکلمه اجرا شد. 

اهدای جوایز نفیس به دختران تازه مکلف پایان بخش این برنامه پر شور و معنویت بود.

گفتنی است، پیش از آغاز جشن، کارگاه آموزشی برای والدین برگزار شد. حجت الاسلام مصطفی محجوب، مدیر کانون فرهنگی و امام جماعت مسجد شهدای کربلا در این کارگاه خطاب به والدین گفت: باید سعی کنیم در بحث تربیت، برای فرزندان خودمان الگوی عملی باشیم، الگوی عملی همامن «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم» است. ابتدا باید ارزش‌های اخلاقی را در خود پیاده کنیم، آنگاه حتی اعمال و رفتار ما نیز دیگران را به ارزش‌های اخلاقی دعوت خواهد کرد.

وی افزود: برای مثال حال که فرزندان ما به سن تکلیف رسیدند، تمرین کنیم بیرون رفتن‌ها، مهمانی‌ها، تفریحات، خریدها و کارهای خود را با اذان و نماز تنظیم کنیم.  به نماز و اذان احترام بگذاریم تا فرزندان ما به صورت عملی ببینید و اثر بپذیرند.

محجوب همچنین خطاب به دخترا تازه به سن تکلیف رسیده گفت: سعی کنید با خدا دوست بشوید، هر انسانی نیاز به همدم و دوست خوب دارد، اگر کسی با خدای مهربان دوست شد، خدا دوستان زمینی خوبی برای او پیدا می‌کند. اگر با خدا دوست شدید، به حرف او گوش خواهید داد و نسبت به حجاب و نماز خود دقت می‌کنید.

انتهای پیام
captcha