رضا علیپور، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالهادی خرمشهر در گفتوگو با ایکنا از خوزستان با تأکید بر اینکه نیازمند شیوههای جدید آموزش هستیم، گفت: معمولاً پیگیری شیوهای نوین تدریس، بهصورت فردی توسط علاقهمندان دنبال میشود، در حالی که مؤسسات قرآن میتوانند زمینه این آموزشها را فراهم کنند. خیلی از افراد در روستاها دسترسی به مؤسسات و مراکز قرآنی ندارند، اما همگی افراد به تلفن همراه دسترسی دارند و از این طریق میتوان برای آموزش قرآنی آنها اقدام کرد.
وی بیان کرد: ما در دوره کرونا، دورههای آموزش حفظ تلفنی را شروع کردیم و افرادی از نقاط مختلف کشور در این دورهها شرکت کردند. این استقبال به ما انگیزه داد که این دورهها را ادامه بدهیم و حتی نرمافزار آموزش حفظ قرآن «حقیق» را هم در دستور کار قرار دادیم.
این مدرس قرآن با بیان اینکه مربی در زمینه ارائه شیوههای آموزشی باید بهروز باشد، گفت: هدف ما این است که بتوانیم از ظرفیتهای فضای مجازی در آموزش قرآن بهره ببریم که پایه کار در این میان، مربی است.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالهادی خرمشهر در ادامه با اشاره به برگزاری اولین دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم با همکاری این مؤسسه در شهرستان هندیجان گفت: این دوره در ماه جاری به درخواست اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با هدف توانمندسازی مربیان قرآن و علاقهمندان به امر آموزش قرآن برگزار شد.
وی اظهار کرد: این دوره قرار است طی سه هفته آینده در روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه پیدا کند. 32 نفر مربی در قالب دو کلاس در این دوره شرکت کردهاند. آموزش روش تدریس، شیوههای معلمی، روش آموزش بخشخوانی، کلمهخوانی و فصیحخوانی از موضوعات این دوره در هفته اول بود.
علیپور که خود از مدرسان این دوره است، افزود: در کنار این آموزشها که با حضور زهرا عساکره دیگر مدرس این دوره ارائه میشود، آموزش رسمالخط عثمان طه، رسمالخط کم علامت نیز مدنظر قرار گرفته است. این دوره دو آزمون پایانی کتبی و تدریس عملی دارد. مربیانی که موفق به کسب نمره حد نصاب بشوند، در مساجد، حسینیهها و مراکز قرآنی بهکار گرفته میشوند.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالهادی خرمشهر گفت: این شهرستان در کنار معلم روخوانی و روانخوانی به معلم قرآن کودک نیز نیاز بسیاری دارد. در شهرهایی مثل اهواز، خرمشهر، آبادان و... دسترسی به استادان وجود دارد، اما شهرستان هندیجان از چنین امکانی برخوردار نیست.
انتهای پیام