کد خبر: 4319308
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۹

فعالیت 132 مدرسه رسمی حفظ قرآن در کشور

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه ۱۳۲ مدرسه رسمی حفظ فعال شده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی شده است در چهار سال آینده این تعداد به یک هزار و 200 مدرسه افزایش یابد.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورشبه گزارش ایکنا از خوزستان، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش، امروز چهارشنبه، پنجم آذرماه در نشست تخصصی معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی خوزستان در مشهد مقدس گفت: امکان برگزاری نماز در مدارس باید به‌طور کامل فراهم شود و این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی حوزه تربیت دینی در مدارس است.

وی با بیان اینکه خوزستان در حوزه قرآن، عترت و نماز جزو استان‌های پیش‌رو کشور است، افزود: ثبت دقیق اطلاعات نمازی مدارس در سامانه‌ها اهمیت ویژه دارد و باید توسط مناطق به‌طور جدی پیگیری شود.

باقری با اشاره به لزوم تقویت ارتباط محتوایی با دانش‌آموزان بیان کرد: ارسال پیام‌های فرهنگی و تربیتی در حوزه قرآن، عترت و نماز به دانش‌آموزان می‌تواند نقش مؤثری در تعمیق سبک زندگی دینی داشته باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش همچنین از رصد و پایش مستمر فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در مدارس خبر داد و تصریح کرد: سامانه ارزیابی حافظان از برنامه‌های تأکیدی این نهاد است و باید توسط مناطق فعالانه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه ۱۳۲ مدرسه رسمی حفظ قرآن فعال شده‌اند، افزود: برنامه‌ریزی شده است که در چهار سال آینده این تعداد به یک هزار و 200 مدرسه افزایش یابد تا تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور گسترده‌تر شود.

باقری با تأکید بر اینکه هر منطقه باید حداقل دو مدرسه حفظ راه‌اندازی و فعال کند، گفت: روش‌های تکمیلی حفظ برای دانش‌آموزانی که امکان شرکت در دوره‌های مستمر را ندارند نیز فراهم شده و به‌کارگیری این روش‌ها در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه پیگیری وضعیت حفظ قرآن در کلاس‌های درس و تکمیل فرآیندهای آموزشی، جمع‌بندی و در دستور کار مدارس قرار گرفته است، تأکید کرد: تحقق اهداف حفظ و توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند همراهی همه عوامل پرورشی و آموزشی در استان‌هاست و خوزستان می‌تواند الگوی ملی در این زمینه باشد.

نقش تأثیرگذار معاونان پرورشی در هدایت جریان تربیتی مدارس

حجت‌الاسلام مختار امیری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خوزستان نیز در این در نشست گفت: فعالیت‌های پرورشی باید تمام خالصانه باشد و از روحیه ایمان، تعهد و خیرخواهی نسبت به دانش‌آموزان نشئت بگیرد.

وی با بیان اینکه معاون پرورشی باید رهبری فعالیت‌های تربیتی منطقه را برعهده داشته باشد، افزود: نقش معاونان پرورشی در هدایت جریان تربیتی مدارس و شکل‌دهی به فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی بسیار تعیین‌کننده است.

امیری همچنین جایگاه‌بخشی به حوزه پرورشی را نتیجه تلاش و همت معاونان پرورشی دانست و اظهار کرد: این شما مدیران تربیتی هستید که می‌توانید با برنامه‌ریزی صحیح، پرورشی را در منطقه به جایگاه واقعی خود برسانید.

وی ضرورت همراه‌سازی مسئولان منطقه با برنامه‌های پرورشی را مورد تأکید قرار داد و گفت: معاونان پرورشی مناطق باید مسئولان شهرستان‌ها و نهادهای منطقه‌ای را با فعالیت‌های پرورشی همراه کنند و از ظرفیت سایر ارگان‌های فرهنگی، اجتماعی و حمایتی بهره بگیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی خوزستان در پایان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های همراه و مجموعه‌های فرهنگی، ابزاری مهم برای تقویت فعالیت‌های تربیتی و افزایش اثربخشی برنامه‌های پرورشی است.

انتهای پیام
دبیر:
کامله بوعذار
captcha