مباحث جلسات مرجع‌شناسی عاشورایی محمدرضا سنگری منتشر شد
کد خبر: 1314495
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
با عنوان عاشورانگاران 4؛

مباحث جلسات مرجع‌شناسی عاشورایی محمدرضا سنگری منتشر شد

گروه اندیشه: مدیر مؤسسه فرهنگی ـ هنری فرهنگ عاشورا دزفول از چاپ و نشر سلسله مباحث جلسات مرجع‌شناسی عاشورایی محمدرضا سنگری با عنوان «عاشورانگاران 4» خبر داد.


عبدالکریم خاضعی‌نیا، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ هنری فرهنگ عاشورا دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: این مؤسسه از آغاز تأسیس تاکنون 13 اثر در زمینه نهضت امام حسین(ع) منتشر کرده است که آخرین عنوان آن کتاب ویژه‌ای به نام «نامه‌‌های امام حسین(ع)» است.



وی ادامه داد: همچنین کتاب «عاشورانگاران 4» توسط مؤسسه به چاپ رسید که هم‌اکنون در هفتمین نمایشگاه تخصصی روز دهم به علاقه‌مندان پژوهش و تحقیق در منابع و مآخذ عاشورایی ـ عرضه شده است.



خاضعی‌نیا خاطرنشان کرد: اثر حاضر، کتاب چهارم از مجموعه عاشورانگاران است که پیش‌تر سه کتاب از آن به چاپ رسیده بود. این مجموعه در اصل نتیجه جلسات مرجع‌شناسی و منبع‌شناسی عاشورایی محمدرضا سنگری است.



این فعال فرهنگی ادامه داد: در مجموعه حاضر، منابعی همچون «العقد الفرید»، «مروج‌الذهب»، «اعیان الشیعه»، «حدیث عاشورا»، «رسانه شیعه» و «سیاهپوشی در سوگ ائمه(ع) نور» تحلیل و بررسی می‌شوند. این کتاب در دو هزار نسخه به چاپ رسید و در آن درباره نویسندگان کتب، جایگاه آنان در علم رجال، معرفی کتاب و مقایسه آن با دیگر کتب سخن گفته شده است.



مدیر مؤسسه فرهنگ عاشورا دزفول یادآور شد: تشکیل جلسات سلسله مباحث مرجع‌شناسی و منبع‌شناسی کتب عاشورا از سال 84 در این مؤسسه در حال برگزاری است و تاکنون 105 جلسه آن با حضور محمدرضا سنگری برگزار شد.



وی در پایان گفت: «عاشورانگاران 5» به تحلیل و بررسی حماسه حسینی شهید مرتضی مطهری اختصاص دارد که در دست اقدام است.

captcha