نمایشگاه عبرت‌های عاشورا در دانشگاه ملایر گشایش یافت
کد خبر: 1321214
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

نمایشگاه عبرت‌های عاشورا در دانشگاه ملایر گشایش یافت

گروه اجتماعی: همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب در کشور، نمایشگاه عبرت‌های عاشورا در جوار حرم مطهر شهدای گمنام دانشگاه ملایر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، آیت‌الله سیدرضا فاضلیان، امام جمعه ملایر پنج‌شنبه، 30 آبان‌ در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه عبرت‌های عاشورا موجب نجات در دنیا و آخرت می‌شود و امیدواریم این امر در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه بیشتر به دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: توفیق خدمت به دانشگاهیان باید در جهت منویات رهبری باشد، با اینکه قرن‌ها از واقعه کربلا می‌گذرد هنوز هم یاد و خاطره حادثه کربلا در قلب‌ افراد زنده است به گونه‌ای که گویا واقعه عاشورا به تازگی رخ داده است.
آیت‌الله فاضلیان خطاب به مسئولان دانشگاه ملایر اظهار کرد: در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا کتابی با عنوان عبرت‌های عاشورا که شامل سه فصل مقدمات کربلا، حادثه کربلا و وقایع بعد از حادثه کربلا باشد در دانشگاه ملایر نوشته و انتشار یابد.
بهمن امانی، رییس دانشگاه ملایر نیز در این مراسم زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا را مرهون مدیریت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) دانست و گفت: بعد از شهادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) تنها تکیه‌گاه یتیمان امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بوده‌اند.
وی برپایی نمایشگاه عبرت‌های عاشورا در کنار مزار حرم شهدای گمنام را نشان‌دهنده ادامه فرهنگ عاشورا خواند و افزود: شهدای ما در جنگ تحمیلی با نثار جان خود عاشورایی عمل کردند.

captcha