اعتصام به حبل‌الله؛ پایه وحدت و انسجام اسلامی
کد خبر: 1332734
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

اعتصام به حبل‌الله؛ پایه وحدت و انسجام اسلامی

گروه اجتماعی: مدیر سایت گفت‌وگوی آرام شیعه و سنی با اشاره به اینکه اعتصام به حبل الله، پایه وحدت و انسجام اسلامی است، گفت: الله، سبب اصلی حیات و تعالی امت اسلامی است.


مصطفی جوادی‌نسب، مدیر سایت گفت‌وگوی آرام شیعه و سنی درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، درباره الزامات فعالیت در حوزه فضای مجازی در زمینه مسائل مرتبط به شیعه و سنی گفت: اولین و مهم‌ترین مسأله درباره فعالیت در حیطه این مباحث تخصص است، اگر کسی تخصصی نداشته باشد و در مسأله‌ای خودش را صاحب نظر بداند قطعاً ضررش بیشتر از فایده خواهد بود.



وی رعایت ادب و احترام در گفت‌وگو و مطلب نوشتن را از دیگر عناوین مهم برای فعالیت در حوزه فضای مجازی دانست و اظهار کرد: استفاده از ابزار هنر و بیان مطالب در خور درک و فهم مخاطب تأثیر بسزایی در جذب آنان به مفاهیم و مطالب دارد.



عضو مرکز توسعه وبلاگ نویسی دینی خراسان جنوبی در باب اینکه فضای مجازی چقدر می‌تواند در زمینه تحکیم وحدت میان شیعه و سنی ، تأثیر بگذارد، افزود: قبل از اینکه بدانیم فضای مجازی چقدر می‌تواند در این مسأله مفید باشد باید واژه‌شناسی کنیم، به‌عبارت‌دیگر ابتدا باید درک درستی از وحدت داشته باشیم و ببینیم وحدت در کلام رهبری به چه معناست.



جوادی‌نسب ادامه داد: در قرآن کریم، به‌طور آشکار اعتصام به‌حبل الله، به عنوان پایه و اساس وحدت و انسجام اسلامی محسوب شده است که در شکل‌ها و قالب‌های مختلفی ظاهر می‌شود و بزرگترین محور وحدت و انسجام اسلامی یعنی الله، سبب اصلی حیات و تعالی امت اسلامی است.



وحدت یکی از لازمه‌های رسیدن به امت واحده است



وی با بیان اینکه وحدت جامعه یکی از لازمه‌های رسیدن به امت واحده است، عنوان کرد: این وحدت از موارد تحقق یافتنی است، زیرا هم عقل و هم شرع آن را خواسته است، یکی از امتیازات بزرگی که دین و به‌ویژه دین اسلام دارد، این است که تمام مبانی دینی مبتنی بر دو اصل قوی عقل و شرع قرار گرفته، یعنی هم وحی و هم عقل آن را تأیید می‌کند.



عضو مرکز توسعه وبلاگ نویسی دینی خراسان جنوبی با بیان اینکه اتحاد مذاهب مختلف اسلامی مهم‌ترین سلاح در برابر توطئه‌های کشورهای غربی است، افزود: ملت ایران با اتحاد و همبستگی و تبعیت از رهبر فرزانه خود توطئه‌های دشمن را بار دیگر خنثی می‌کنند.



جوادی‌نسب وحدت اسلامی با اشاره به اینکه حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی معنوی مسلمانان است، خاطرنشان کرد: علماء و اندیشمندان اسلامی با همفکری و آگاهی خود تلاش عمیق در جهت وحدت اسلامی در بین مسلمانان انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند.

captcha