وجود خلأ انجمن تخصصی شعر عربی در خوزستان
کد خبر: 1373470
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
شاعر خوزستانی تأکید کرد:

وجود خلأ انجمن تخصصی شعر عربی در خوزستان

گروهنر: ظرفیت بالای شعر عرب خوزستان با برخورداری از وجهه بین‌المللی می‌تواند مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس را در سطح جهان عربی منتشر سازد، از اینرو تشکیل انجمن تخصصی شعر عربی در خوزستان ضرورت دارد.

مصطفی بوعذار، شاعر خوزستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در خصوص برگزاری جشنواره شعر عربی دفاع مقدس در این استان گفت: ظرفیت بالای شعر و ادبیات عرب خوزستان می‌تواند جریان‌ساز باشد و با برخورداری از وجهه بین‌المللی می‌تواند مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس را در سطح جهان عربی منتشر کند.

وی با بیان اینکه شاعران توانمند و متعهد عرب خوزستانی نشان دادند که ظرفیت بسیار قوی در این زمینه در استان وجود دارد، افزود: با وجود شاعران مستعد، استان خوزستان از یک انجمن تخصصی شعر عربی بی‌بهره مانده است. شعر عربی به‌ویژه شعر غنی خوزستان فراتراز مرزها و با داشتن شاعران توانمند و متعهد در راستای ترویج دفاع مقدس حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و می‌تواند خارج از مرزها به‌صورت یک جریان شکل بگیرد.

بوعذار با اشاره به برگزاری جشنواره شعر عرب دفاع مقدس در هویزه تصریح کرد: این جشنواره نشانگر ظرفیت بالای ادبیات عرب خوزستان است که با داشتن نخبگان و شاعران برتر و جوان می‌تواند مفاهیم ارزشمند دینی و ایرانی را به مخاطبان عرضه کند.

دبیر اجرایی جشنواره شعر عربی دفاع مقدس خوزستان افزود: چاپ کتاب و برگزاری نشست‌های تخصصی در سطح استان می‌تواند جریان ادبیات عرب خوزستان را رونق بخشد. تشکیل و راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی شعر عربی در این چند سال اخیر مورد غفلت مسئولان و مدیران فرهنگی قرار گرفته در صورتی که جمعیت شاعران و نویسندگان عرب خوزستان جمعیت قابل توجهی است و برگزاری جشنواره‌های عربی رضوی (یادمان دعبل خزاعی) و جشنواره شعر عربی قرآن به میزبانی خوزستان نیز نشانگر وجود این ظرفیت در استان است.

captcha