بیش از یک هزار مکان فرهنگی و مذهبی در بمباران حلبچه نابود شد
کد خبر: 1386527
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲

بیش از یک هزار مکان فرهنگی و مذهبی در بمباران حلبچه نابود شد

گروه اجتماعی: عضو دفتر حرکت اسلامی کردستان عراق گفت: بیش از یک هزار مکان فرهنگی، هنری و مذهبی منطقه کردستان عراق در فاجعه حلبچه از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، انور احمدمحمد، عضو دفتر حرکت اسلامی کردستان عراق امروز، 21 اسفند در یادواره شهدای شیمیایی حلبچه که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، ضمن تشکر از دولت و مردم ایران به‌خاطر برگزاری سالانه چنین یادواره‌ای، اظهار کرد:‌ این مسئله نشان از وفاداری ملت ایران نسبت به برادران دینی خود در کشورعراق دارد.
وی با اشاره به اینکه صدام مسبب اصلی جنایت بزرگ شیمیایی حلبچه عراق است، افزود: صدام نه تنها علیه کشور خود ظلم کرد، بلکه بسیاری از شهرهای ایران را نیز بمباران شیمیایی کرد و مردم ایران را نیز به خاک و خون کشید.
احمدمحمد با اشاره به اینکه صدام با حمایت کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی اسرائیل چنین جنایت‌هایی بزرگی را پدید آورد، عنوان کرد: صدام در کشور عراق هزاران خانه، مسجد، کتابخانه و مکان فرهنگی و مذهبی را نابود کرد و قرآن و احادیث مساجد را زیر پاگذاشت.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار مکان فرهنگی ـ هنری، مذهبی منطقه کردستان عراق در فاجعه حلبچه از بین رفت، اعلام کرد:‌ صدام بیشترین ظلم‌ها را علیه مسلمانان شیعه، سنی و کُرد روا داشت و هزاران انسان را از کشور عراق آواره و روانه ایران و دیگر کشورها کرد.
عضو دفتر حرکت اسلامی کردستان عراق بیان کرد:‌ صدام یک سال قبل از بمباران شیمایی حلبچه جنایت دیگری را نیز علیه مردم مسلمان کشورش روا داشت و آن آواره کردن مسلمانان شیعه این کشور بود.
وی جرم افراد بی‌گناه بمباران شیمیایی حلبچه عراق را کُرد و مسلمان بودن آن‌ها دانست و ادامه داد: خوشبختانه زمانی که این آوارگان به کشور ایران پناه آوردند، امام خمینی(ره) فرمودند: «آوارگان حلبچه میهمان ما هستند» و به آن‌ها پناه دادند.
احمدمحمد با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: صدام و هم پیمانانش از روی کارآمدن نظام جمهوری اسلامی ایران ناراحت بودند و او به‌عنوان نوکر کشورهای آمریکا و اسرائیل می‌خواست جلوی نظام جمهوری اسللامی ایران بایستد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران توانست در جنگ هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون بیاید، اظهار کرد:‌ عاقبت اسلام ماندگار شد و رژیم بعث عراق نابود شد.
عضو دفتر حرکت اسلامی کردستان عراق با عنوان اینکه صدام دشمن مشترک ملت ایران و عراق بود، بیان کرد:‌ خون شهیدان ایران، حلبچه عراق و دیگر شهدای این کشور در یک سنگر ریخته شد.
وی در پایان با بیان اینکه نبرد میان اسلام و کفر همواره در طول تاریخ وجود داشته و دارد، یادآور شد:‌ خورشید اسلام اکنون در جهان می‌درخشد و کسی نمی‌تواند جلوی آن قد علم کند.

captcha