زنان در جامعه اسلامی نقش محوری و کلیدی دارند
کد خبر: 1393024
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
حجت‌الاسلام ستوده:

زنان در جامعه اسلامی نقش محوری و کلیدی دارند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان اینکه زنان در جامعه اسلامی نقش محوری و کلیدی دارند، اضافه کرد: جامع‌نگری در برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان به ارتقای جایگاه بانوان در جامعه کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پنج‌شنبه، 21 فروردین در جلسه کارگروه بانوان و خانواده اردبیل در محل استانداری، گفت: نمی‌توان توانمندی زنان را به تولیدات صنایع دستی و کشاورزی محدود و بر اساس آن نمایشگاه دائر کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: این در حالی است که همه‌ساله نمایشگاه توانمندی زنان به برگزاری صرف چنین رویدادی محدود شده و از حوزه‌های دیگر از جمله پژوهش، علم و تعلم بی‌نصیب است.
وی با بیان اینکه زنان در جامعه اسلامی نقش محوری و کلیدی دارند، اضافه کرد: جامع‌نگری در برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان به ارتقای جایگاه بانوان در جامعه کمک خواهد کرد و باید در این عرصه بخشی از پتانسیل‌های زنان را معرفی کرده، طوری‌که در یک حوزه محدود نباشد.
حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه باید با به معضلات حقوقی زنان پاسخ داده شود، افزود: در حال حاضر مشکلات اجتماعی و فردی از جمله طلاق در جامعه اردبیلی قابل توجه است و با این وجود پرداختن به این مشکلات در برنامه‌های زنان جایگاهی ندارد.
وی افزود: دستگاه‌های مشاوره و قضا می‌توانند در فرصت نمایشگاه مشاوره حقوقی برای زنان پیش‌بینی کرده و بخشی از سؤالات و دغدغه‌های این قشر را پاسخ دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تاکید کرد: علاوه بر این با وجود سهم ۷۰ درصدی زنان در دانشگاه‌ها، دعوت از اساتید و پژوهشگران در نمایشگاه‌های توانمندی به ندرت مشاهده می‌شود.
حجت‌الاسلام ستوده توجه استفاده از توان فضای مجازی را از اولویت‌های مهم در برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و اظهار کرد: توجه به فضای مجازی از دیگر نیازهای معرفی توانمندی زنان به شمار می‌رود که با وجود اینکه فضای مجازی در تغییر و تحولات امور تاثیر قابل توجه دارد اما در حیطه زنان پرداخت اندکی صورت می‌گیرد.
وی گریز از فرم تک بعدی و توجه به ابعاد مختلف را ضرورت بهبود نمایشگاه توانمندی عنوان کرد و افزود: با وضعیت فعلی برگزاری نمی‌توان فرهیختگی بانوان را به‌درستی تبلیغ کرد.

captcha