برگزاری آزمون نهمین دوره مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ‌در گچساران
کد خبر: 1406046
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

برگزاری آزمون نهمین دوره مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ‌در گچساران

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران گفت: آزمون کتبی نهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ‌در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، عبدالحسین اکبریانی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران روز گذشته، 21 اردیبهشت از برگزاری آزمون نهمین دوره مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این آزمون با شرکت 25 نفر از حفاظ قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان گچساران برگزار شد.
وی افزود: 80 درصد سؤالات این آزمون در موضوعات معانی و مفاهیم قرآن کریم و 20 در‌صد آن در‌خصوص حفظ قرآن بوده و به‌صورت تستی و چهار‌گزینه‌ای است.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران اضافه کرد: معادل‌سازی مدرک تخصصی حفظ با مدارک دانشگاهی به‌منظور استفاده حافظان شاغل در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی از مزایای دارندگان مدارک دانشگاهی از جمله تسهیلاتی است که برای دارندگان مدارک تحصصی حفظ در‌‌نظر گرفته شده است.
اکبریانی ابراز کرد: این آزمون دو مرحله است و در صورتی که حافظان قرآن کریم 70 درصد از نمره کل را کسب کنند به مرحله دوم که به‌صورت شفاهی و منطقه‌ای است، راه پیدا می‌کنند.

captcha