مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در کیش برگزار شد
کد خبر: 1410272
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در کیش برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و امام جمعه کیش در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این جزیره برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، سردارمحمد مارانی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان امروز، سوم خرداد در مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر که در جزیره کیش برگزار شد به رشادتهای رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: خرمشهر، بدون هر گونه عارضه مهم برای پدافند بود و به دلیل مسطح بودن برای مانور زرهی مناسب و برای حرکت نیروهای پیاده نامناسب بود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: شکستن خطوط اولیه دشمن و عبور از رودخانه و گرفتن سرپل در غرب کارون تا جاده اهواز ـ خرمشهر به عنوان اهداف مرحله اول و ادامه پیشروی به سمت مرز و تأمین خرمشهر به عنوان اهداف مرحله دوم تعیین شدند.

وی افزود: نقاط حساس و استراتژیک منطقه شامل شهر خرمشهر، پادگان حمید، جاده آسفالت اهواز ـ خرمشهرهمچنین شهرهویزه و رودخانه‌های کارون و اروند بود.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از آثار تعدادی از نقاشان جزیره کیش به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در محوطه مسجد دایر شده بود .

یادآوری می‌شود که در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان با حضور در مزار شهدای گمنام به قرائت فاتحه پرداختند.

captcha