استفاده از فرصت‌ها، سیره عملی اهل بیت(ع) است
کد خبر: 1412770
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
امام جمعه شیراز:

استفاده از فرصت‌ها، سیره عملی اهل بیت(ع) است

گروه اجتماعی: آیت‌الله ایمانی با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌ها گفت: استفاده از فرصت‌ها در سیره اهل بیت(ع) بسیار تأکید شده و سیره عملی آنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 10 خرداد در جلسه مشترک با استاندار فارس و مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی که جهت برسی مشکلات استان و هماهنگی بیشتر در راستای پیشرفت استان در محل نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تشکیل شد، با اشاره به راهکارهای ائمه اطهار برای پیشبرد اهداف الهی، اظهار کرد: امام زین‌العابدین(ع) از خدای متعال درخواست می‌کند که در زندگی و دروان حیاتم ساعاتی را برای رسیدن به هدفی که آفریده شده‌ام قرار بده و در ادامه این دعا از خدای متعال تقاضا می‌کند که برای پر کردن این ساعات نیز مرا راهنمایی فرما تا توان پاسخ‌گویی داشته باشم.
وی با بیان اینکه مسئولان باید از این فرمایش امام سجاد(ع) بهره ببرند، اظهار کرد: همه باید از خدای متعال این درخواست را داشته باشند که بتوانند از لحظه‌های زندگی خود نهایت استفاده را ببرند.
آیت‌الله خاطر نشان کرد: خدمت کردن به مردم نعمت بزرگی است که به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری نصیب این جمع شده است که بتوانند در جامعه به مردم خدمت  کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت تشکر از خدای متعال برای داشتن نعمت‌های بی‌شمار بعد از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انسان زمانی قدر نعمتی را می‌داند که آن را نداشته باشد و یا از دست داده باشد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه استفاده از فرصت‌ها در سیره اهل بیت(ع) بسیار تأکید شده و سیره عملی آنان است، به مسئولیت مدیران اجرایی کشور در مقابل مردم اشاره کرد و گفت: فردا از همه ما سئوال می‌شود که از این فرصت‌ها چگونه برای خدمت به مردم استفاده کرده‌ایم.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالبات رهبری از مسئولان کشور، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ را به عنوان فضای تنفسی جامعه معرفی کرده‌اند و باید دستگاه‌های اجرایی و مردم حداکثر تلاش خود را انجام دهند که در یک فضای سالم و به دور از الودگی زندگی کرد.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم در کشور، گفت: مقام معظم رهبری به اقتصاد نیز تاکید ویژه‌ای دارند بنابراین باید به فکر معیشت مردم بود زیرا معیشت مردم نقش اساسی در فرهنگ جامعه دارد.
وی با اشاره به اولویت‌های کاری استان فارس، تصریح کرد: باید در استان فارس کارهای کلان پیگیری شود، زیرا اولویت استان فارس با تولیدات کشاورزی و صنعتی است.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به ظرفیت مجمع نمایندگان استان فارس برای ارتقاء استان، خاطرنشان کرد: 18 نماینده در یک استان ظرفیت بزرگی است که باید از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت صنعت در کشور و رکورد صنعت در استان فارس، گفت: مشکلات زیادی در بخش صنعت وجود دارد، اما دلیل اصلی این رکود بانک‌ها هستند که این مسئله نیازمند تدبیر است.

captcha