مربیان قرآنی کمیته امداد لرستان با نحوه برخورد مؤثر با قرآن‌آموزان آشنا شدند
کد خبر: 1435466
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

مربیان قرآنی کمیته امداد لرستان با نحوه برخورد مؤثر با قرآن‌آموزان آشنا شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی یک نشست توجیهی که در مؤسسه فاطمةالزهرا(س) لرستان برگزار شد، مربیان قرآنی و رابطان کمیته امداد لرستان با روش تدریس و نحوه برخورد مؤثر با قرآن‌آموزان آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، 11 مرداد نشست توجیهی مربیان قرآنی و رابطان کمیته امداد با محوریت روش تدریس و نحوه برخورد مؤثر با قرآن‌آموزان توسط اکرم یاراحمدی، در مؤسسه قرآنی فاطمةالزهرا(س) خرم‌آباد برگزار شد که در پایان نیز از فعالان و مربیان قرآنی حاضر در نشست با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل شد.

اکرم یاراحمدی، مدیر مؤسسه قرآنی فاطمةالزهرا(س) در این نشست گفت: در ترم تابستانه سال‌ جاری مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهرا(س)، 18 کلاس تصحیح‌خوانی، 5 کلاس آموزشی طرح 1448، دو کلاس قرائت سطح 4، یک کلاس حفظ سطح یک نیروی انتظامی، دو کلاس مفاهیم سطح 2، یک کلاس حفظ نیم‌ جزء و پیش دبستانی ترم اول در حال برگزاری است.

وی مشکلات مالی را مهم‌ترین چالش پیش‌روی مؤسسات قرآنی دانست و افزود: به‌ علت بی‌نصیب بودن مؤسسات قرآنی از حمایت‌های دولتی، بسیاری از مؤسسات با مشکلات مادی، کمبود امکانات و نداشتن مکان ثابت مواجه‌ هستند و اگر مؤسسه‌ای در جذب کمک‌های مردمی ناتوان بماند، قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود مگر این‌که مدیر مؤسسه خود به تنهایی تمام هزینه‌ها را تقبل کند.

یاراحمدی ادامه داد: در مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهرا(س) هر ساله با جمع‌آوری کمک‌های قرآن‌آموزان و مربیان خیر به رفع نیازهای مالی مؤسسه پرداخته و در بسیاری از موارد نیز مازاد این کمک‌های مردمی را یرای تهیه جهیزیه نوعروسان و خانواده‌های تحت‌نظر بهزیستی هزینه می‌کنیم.

این فعال قرآنی عنوان کرد: متأسفانه آن‌طور که شایسته است فعالیت‌های قرآنی در اولویت برنامه‌های خانواده‌ها قرار نمی‌گیرند؛ کمااینکه بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اخلاقی و اجتماعی جامعه امروز ما ناشی از فاصله گرفتن از معنویت است؛ لذا اهمیت دین‌داری در این برهه از زمان را نباید کم‌رنگ تلقی کرد.

وی گفت: امید است که خانواده‌های ایرانی در آموزش‌هایی که برای پرکردن اوقات فراغت و تربیت و توانمندسازی فرزندان خود در نظر می‌گیرند بحث فراگیری قرآن را نیز لحاظ کنند.

captcha