کارگروه «دانش‌افزایی و خطر سکولاریزم در حوزه‌های علمیه» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 1443898
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
در حاشیه گردهمایی معاونان تهذیب کشور؛

کارگروه «دانش‌افزایی و خطر سکولاریزم در حوزه‌های علمیه» در مشهد برگزار می‌شود

گروه اندیشه: مسئول برنامه‌ریزی و معاونت نظارت حوزه‌های علمیه کشور از برگزاری کارگروه «دانش‌افزایی و خطر سکولاریزم در حوزه‌های علمیه» در حاشیه گردهمایی معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه کشور در مشهد خبر داد.

حجت‌‌الاسلام سید‌مصطفی رضوی، مسئول برنامه‌ریزی و معاونت نظارت حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری نشست تخصصی معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه خراسان رضوی در مشهد، گفت: گردهمایی دو روزه معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با حضور جمعی از مسئولان و اساتید حوزوی از صبح امروز، پنجم شهریور‌ با برپایی نشست تخصصی در مشهد آغاز شد.

وی ادامه داد: در نوبت صبح روز نخست این گردهمایی کارگاه راهکارهای تقویت، ارتقا‌ و همکاری معاونت‌های تهذیب حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد که مهمانان به تبادل نظر و ارائه راهکار برای تحقق این مهم پرداختند.

رضوی با اشاره به برگزاری کارگروه «حوزه‌های علمیه و فرصت‌های فضای سایبر» در نوبت صبح، ابراز کرد: از جمله اهداف این کارگروه می‌توان به بهره‌مندی از ظرفیت‌های این فضا برای ارتقا‌ و همچنین تقویت فعالیت‌های فرهنگی و افزایش تلاش و تبادل نظر معاونان تهذیب کشور در این عرصه اشاره کرد.

مسئول برنامه‌ریزی و معاونت نظارت حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: همچنین معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور عصر امروز، از مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد بازدید کرده و اقدامات و فعالیت‌های این مدرسه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های روز دوم گردهمایی معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه کشور افزود: در روز پنج‌شنبه، ششم شهریور‌ نیز از ساعت 8 تا 11 صبح، کارگروه «دانش‌افزایی و خطر سکولاریزم در حوزه علمیه» با حضور حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار می‌شود.

رضوی با بیان اینکه در ادامه برنامه‌های این روز حجت‌الاسلام سالاری، کارشناس عرفان‌های نوظهور به ایراد سخن می‌پردازد، در مورد برنامه‌های نوبت بعدازظهر روز دوم این گردهمایی گفت: در این روز جمع‌بندی کارگاه‌ها صورت خواهد گرفت و در نهایت با حضور معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه در دارالقرآن حرم مطهر، این گردهمایی به کار خود پایان می‌دهد.

یادآور می‌شود، در حاشیه روز نخست این گردهمایی، نرم‌افزارهای «مکارم ولایت» شامل سلسله رهنمودهای جامع اخلاقی حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و نرم‌افزارهای «قله تهذیب» شامل مطالب و درس گفتارهای اخلاقی حضرات آیات مرحوم علامه سید‌‌محمدحسین طباطبائی، صاحب تفسیر المیزان و مرحوم محمدعلی شاه‌آبادی، استاد حضرت امام خمینی(ره) رونمایی شد.

captcha