برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن سپاه پاسداران در مشهد معرفی شدند
کد خبر: 1458577
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
روز گذشته؛

برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن سپاه پاسداران در مشهد معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی سی و سومین دوره مسابقات قرآن ‌سپاه پاسداران ویژه آقایان و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان روز گذشته، ۱۶ مهرماه با معرفی نفرات برگزیده در مشهد به کار خود پایان داد.

سیدحسن حسینی، مدیر قرآن، نماز و عترت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: اختتامیه مرحله استانی سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران ویژه آقایان و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان روز گذشته، 16 مهرماه در سالن اجتماعات غدیر پادگان شهید برونسی مشهد برگزار ‌شد.

وی با بیان اینکه 36 نفر از برگزیدگان این دوره از مسابقات در بخش آقایان و بانوان اعلام شدند، افزود: در این مرحله 113 آقا و 57 بانو از 22 شهرستان استان خراسان رضوی در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ سه، پنج و 10 جزء و کل قرآن کریم، مفاهیم و اذان با هم به رقابت پرداختند.

مدیر قرآن، نماز و عترت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) به داوران این دوره از مسابقات در بخش آقایان و بانوان اشاره و بیان کرد: وحید مجتهدزاده، سعید بیژنی، حجج‌الاسلام مهدی شجاع و محمود محمدی‌نیا، زهرا افخمی و زهیدا رشیدی از جمله داوران این دوره از مسابقات قرآن سپاه پاسداران بودند که رشته‌های مذکور را قضاوت کردند.

حسینی ابراز کرد: سؤالات بخش مفاهیم در دو سطح یک و دو برای متسابقان زیر دیپلم و بالای فوق دیپلم از تفسیر نمونه آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید شیعیان استخراج شده بود که متسابقان بانو جزءهای 13 و 14 قرآن کریم و آقایان جزءهای 16 و 17 کلام الله مجید را به‌صورت کتبی امتحان دادند.

وی با بیان اینکه در رشته قرائت تحقیق ویژه کارکنان رسمی سپاه محمد متقین از مشهد، علی‌محمد پوررضا از گناباد و محمدجواد باوجدان از مشهد نفرات اول تا سوم شناخته شدند، افزود: در همین رشته ویژه رده وظیفه مصطفی موحدی‌راد از مشهد رتبه اول را کسب کرد و این رشته طبق نظر داوران نفرات دوم و سوم نداشت.

مدیر قرآن، نماز و عترت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) با اعلام اینکه حامد کاوی از کاشمر نفر اول رشته ترتیل کارکنان رسمی سپاه انتخاب شد و رتبه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب به عبدالعلی عصار و جواد محمدی از مشهد اختصاص یافت، عنوان کرد: در همین رشته در رده وظیفه محمدقاسم قبدیان از نیشابور و مجید سازور از گناباد به ترتیب رتبه‌های اول و دوم شناخته شدند و رتبه سوم را محمدتقی خاکشور از مشهد دریافت کرد.

حسینی به برگزیدگان رشته اذان در بخش کارکنان رسمی اشاره و بیان کرد: سعید ثنایی از مشهد اول شد، روح‌الله پسندیده از سبزوار رتبه دوم را به دست آورد و رتبه سوم را اکبر روکی از مشهد از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه سیدمحمد حسینی از چناران رتبه اول رده وظیفه در رشته اذان معرفی شد، ابراز کرد: همچنین رتبه دوم به مجید نیک بخش از نیشابور اختصاص یافت و علی جهان‌دوست از تربت جام نیز برگزیده رتبه سوم اعلام شد.

مدیر قرآن، نماز و عترت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه در رشته‌‌های حفظ رده وظیفه برگزیده هیچ کس برگزیده نشد و در رشته حفظ کل بخش کارکنان رسمی مهدی اعیانی از مشهد نفر اول شد و کسی به عنوان نفرات دوم و سوم حائز رتبه نشد، اظهار کرد: در رشته حفظ 10 جزء علی محسن‌آبادی از نیشابور اول شد و رتبه‌های دوم و سوم را کسی کسب نکرد و در رشته پنج جزء نیز محمود نعمتی از سبزوار و محمدرضا رجبی از ملک‌آباد نفرات اول و دوم اعلام شدند و رتبه سوم را کسی به دست نیاورد.

مدیر قرآن، نماز و عترت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) به برگزیده‌های رشته مفاهیم سطح یک در بخش کارکنان رسمی اشاره کرد و افزود: مهدی ظریفی از بجستان نفر اول شد، سیدمحمدتقی رضوی از مشهد و سیدمحمد حسین‌پور از سرخس به ترتیب برگزیده‌های دوم و سوم بودند و در رده وظیفه نیز کسی حائز رتبه نشد.

حسینی با اعلام اینکه در رشته مفاهیم سطح دو رده وظیفه امین محمدزاده از مشهد و مسلم سرمدی از بجستان رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند و برگزیده سوم نداشتیم، عنوان کرد: در همین رشته در بخش کارکنان رسمی حسن رضایی از مشهد نفر اول شد و مرتضی انصاری از مه‌ولات رتبه دوم را کسب کرد و محمد شم‌آبادی از مشهد رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

حسینی به برگزیدگان بانوان اشاره و بیان کرد: در رشته ترتیل کسی حائز رتبه نشد و در رشته قرائت تحقیق آذر اقبال‌نیا از مشهد نفر اول شناخته شد و برگزیده‌های دوم و سوم نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در رشته‌های حفظ پنج، 10 جزء و حفظ کل در بخش بانوان کسی حائز رتبه نشد، ابراز کرد: در رشته حفظ سه جزء قرآن کریم سمانه مجتهدزاده از مشهد نفر اول شد و رتبه‌های دوم و سوم را کسی به دست نیاورد.

وی با اشاره به برگزیدگان رشته مفاهیم در بخش بانوان، ابراز کرد: در سطح یک مفاهیم مریم برادران از بجستان، میمنت رضایی از تربت حیدریه و معصومه فرزی‌نیا رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و در سطح دو فاطمه هوشمند نفر اول شد و مقام‌های دوم و سوم به ملیحه منصوری و انسیه ریحانی همگی از مشهد اختصاص یافت.

مدیر قرآن، نماز و عترت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) از برگزاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات سخن گفت و با بیان اینکه مکان برگزاری این دوره هنوز اعلام نشده است، عنوان کرد: مسابقات قرآن مفاهیم آقایان 27 مهرماه و رشته‌های دیگر 28 آبان ماه است و تمامی رشته‌های مسابقات قرآن بانوان نیز 18 و 19 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

captcha