ازدواج ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌خشکاند
کد خبر: 1459971
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج:

ازدواج ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌خشکاند

گروه اجتماعی: کمک به ازدواج جوانان بهترین کمک به جامعه اسلامی فعلی است چراکه ازدواج ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌خشکاند.

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: کمک به ازدواج جوانان بهترین کمک به جامعه اسلامی فعلی است چراکه ازدولاج ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌خشکاند، بنابراین از تمام خیّران، دولت، مسئولان خواستاریم تا با کمک به انجام این سنت پسندیده به جامعه اسلامی ایران خدمت کنند.

وی افزود: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی یکی از مسایلی که باید به آن دقت شود، بهبود شرایط اقتصادی برای راحت‌تر شدن ازدواج و برداشته شدن موانع از سر راه جوانان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: ازدواج یکی از بهترین نیازهای آدمی است که دین مقدس اسلام به آن اهمیت فراوانی داده است و آن را از بهترین سنت‌های دینی شمرده که مایه برکات بی‌شماری است.

ازدواج مایه آرامش روح و روان آدمی است

وی با اشاره به اینکه از نظر قرآن، ازدواج مایه آرامش روح و روان آدمی است، اعلام کرد: این امر خود از نشانه‌های رحمت و بزرگی خداوند در حق بندگانش است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج عنوان کرد: تشویق اسلام به ازدواج به ویژه در سن جوانی و کراهت اسلام از تجرد و رهبانیت در بسیاری از سخنان معصومان(ع) آمده است.

وی بیان کرد: آثاری چون بزرگداشت سنت پیامبر، قرار گرفتن در ولایت و حمایت خداوند، به خشم آوردن شیطان، کامل شدن ایمان جوانان، زیاد شدن روزی و مانند آن از برکات ازدواج در کلام معصومان شمرده شده است.

حجت‌الاسلام منتشلو تصریح کرد: تأخیر در امر ازدواج در بعضی روایات مردود دانسته شده و تأکید شده است، هیچ چیز نباید باعث تأخیر انسان در ازدواج شود، حتی اگر فقر باشد. بنابراین از نظر اسلام تأخیر ازدواج امر نکوهیده‌ای است که مورد رضایت خدا نیست.

تعجیل در ازدواج و کراهت از تأخیر آن بین جوانان به فراموشی سپرده شده است

وی ادامه داد: گرچه کشور ما از فرهنگ غنی و کامل اسلامی برخوردار است، ولی به دلایلی چون نفوذ فرهنگ بیگانه و مانند آن، این فرهنگ کم رنگ شده و سفارش‌های اکید اسلام به تعجیل در ازدواج و کراهت از تأخیر آن، تا حدودی بین جوانان به فراموشی سپرده شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه منسوخ شدن ارزش‌های معنوی و جایگزین شدن ارزش‌های مادی، سبب شده بسیاری از جوانان به همه چیز، از جمله ازدواج، رنگ و لعاب مادی بدهند، افزود: جوانان امروز به جای این که کسب فضایل انسانی را هدف خود قرار دهند و ازدواج را عاملی برای نزدیک‌تر شدن به خدا و کامل شدن ایمان بدانند، در جمع مال دنیا و نمایاندن ظواهر فریبنده زندگی مادی، مسابقه می‌گذارند.

وی یادآور شد: تنها راه رهایی از مشکل بالارفتن سن ازدواج این است که ملت و دولت دست به دست هم دهند و با برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، برای رفع این مشکل بزرگ تلاش کنند.

captcha