همایش «نسل خورشید ولایت» در خراسان جنوبی برگزار شد
کد خبر: 2181
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸

همایش «نسل خورشید ولایت» در خراسان جنوبی برگزار شد

گروه اجتماعی: نخستین همایش تجلیل از سادات خراسان جنوبی با عنوان «نسل خورشید ولایت» شب گذشته، هشتم آبان‌ماه در بیرجند برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی شب‌گذشته، هشتم آبان‌ماه در این همایش با تأکید بر ضرورت اکرام و احترام سادات، گفت: در این همایش به تمامی سادات هدایایی تقدیم می‌شود تا مهرورزی به فرزندان پیامبرگرامی اسلام(ص) در جامعه نهادینه شود.



حجت الاسلام لطفیان ادای احترام به سادات معظم و احیاء فرهنگ علوی را از اهداف این همایش دانست و بیان کرد: اجتماع عظیم وارثان غدیر با هدف احیاء و جلب توجه بیشتر مردم به موضوع غدیر و ولایت و ماندگاری معارف آن در جامعه امسال برای نخستین‌بار در استان برگزار شده است.



وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ سادات استان هم‌زمان با روز مباهله گفت: پرچم ولایت بر مدار هستی در روز مباهله پایه‌گذاری و محبوبیت و حقانیت اهل بیت(ع) بر مردم جهان مشخص شد.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه روز مباهله مهر تأییدی بر حقانیت خاندان پیامبر اکرم(ص) و اسلام راستین است، ادامه داد: روز مباهله یکی از روزهای پر افتخار برای مکتب تشیع است که باید با پیروی از الگوهای دینی در دفاع از مکتب پیامبر اکرم(ص) از همه وجود خود مایه بگذاریم.



گفتنی‎است؛ در این همایش بیش از 600 نفر از سادات خراسان جنوبی تجلیل شدند.


captcha