بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس در کاشمر برگزار می‌شود
کد خبر: 2613094
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱
با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی؛

بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس در کاشمر برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: بزرگداشت شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی فردا در کاشمر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حمزه سپهریان، مدیر عامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس، روز گذشته، هشتم آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت این عالم ربانی فردا، دهم آذرماه با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در کاشمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری دعای کمیل و ندبه در روزهای ششم و هفتم آذرماه، اقامه نمازجمعه در جوار زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس در هفتم آذرماه و برگزاری شب شعر شهید مدرس در هشتم آذرماه با حضور جمعی از شعرای کشوری و استانی از جمله ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس به‌شمار می‌رود.

سپهریان با بیان اینکه نماز جمعه کاشمر در محل مصلی این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: به احترام شهید آیت‌الله مدرس در ایام شهادت این عالم ربانی، نمازجمعه در جوار زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس اقامه شد.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس یادآور شد: برگزاری کرسی تلاوت مجلسی قرآن کریم  با حضور جمعی از  قاریان برجسته کشور اعزامی از آستان قدس رضوی و افتتاح نمایشگاه تصویری معرفی شهید آیت‌الله مدرس در جوار زیارتگاه این عالم ربانی همزمان با روز مجلس از دیگر برنامه‌های هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت شهید مدرس محسوب می‌شود.

وی از رونمایی کتاب سرگذشت، افکار و اندیشه‌ها در مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت شهید مدرس خبر داد و گفت: این کتاب نوشته محمدصادق مزینانی از انتشارات مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه بوده که به ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدرس پرداخته است، همچنین کتاب‌های مهمان کوچه نخل و شهید مدرس نیز در حاشیه این مراسم رونمایی خواهند شد.

سپهریان ادامه داد: برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع اسوه دیانت و سیاست در فضای مجازی با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.shahidmodarres.com و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی ویژه دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های این مراسم است.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس یادآور شد: نواختن زنگ مدرس، مرد سیاست و دیانت و اجرای مراسم ویژه در صبحگاه تمامی مدارس سطح استان خراسان رضوی که به نام شهید مدرس مزین شده است، نیز از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌های کثیرالانتشار و نشریات آستان قدس رضوی منعکس خواهد شد و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در استان‌های تهران و اصفهان با مشارکت مجلس شورای اسلامی را از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت شهید مدرس از سوی مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس دانست.

سپهریان در ادامه با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس، عنوان کرد: خوشبختانه امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران زیارتگاه یک شهید و روحانی دارای بارگاه و ضریح است.

captcha