ایمان به خدا‌ ضامن سلامت جسمی انسان است
کد خبر: 2690903
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

ایمان به خدا‌ ضامن سلامت جسمی انسان است

گروه اندیشه: یک مدرس دانشگاه با اشاره به آیات «۱۰ و ۱۱ سوره صف» ایمان به خداوند را علاوه بر حفظ سلامت روانی ضامن سلامت جسمی انسان برشمرد.

شاهرضا بیگی، مدرس دانشگاه در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به آیات 10 و 11 سوره صف «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلى تِجارَة تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذاب أَلِیم؛ اى کسانى که ایمان آورده اید! آیا شما را به تجارتى راهنمایى کنم که شما را از عذاب دردناک رهائى مى‌بخشد»«تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ؛ به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جان‌هایتان در راه خدا جهاد کنید; این براى شما(از هر چیز) بهتر است اگر بدانید!» گفت: قرآن کریم، ایمان به خداوند و روز جزا را سرلوحه زندگی سالم و رهایی از عذاب دردناک دانسته و راستی چه عذابی بالاتر از آن که انسان روزانه بحکم اجبار بیش از طاقتش بدود و هزار خلاف و ناصواب برای ادامه حیات خود مرتکب شود و از واقعیات و لذات زندگی روزانه محروم باشد و نه بتواند از خوراک خود لذت ببرد و نه از سایر مواهب دنیا کامجویی کند.

وی افزود: اگر مطابق عقیده متجددین زندگی را فقط کسب لذات به حساب آوریم بازهم در‌‌می‌یابیم که با ایمان به خداوند بهره‌برداری از این فرم، لذت بیشتری را میسر می کند.

بیگی تصریح کرد: قرآن کریم به سلامت کامل جسمی و روانی بشر نظر داشته و دستورات خود را به‌گونه‌‌ای با غرائز بشر تطبیق داده که با اجرای آن از زندگی دنیایی نیز بهره کامل بگیرد.

این مدرس دانشگاه در پایان اظهار کرد: دانشمندان، فلاسفه، متبحرین و نویسندگان دنیا با همه کوشش و تلاش خود تنها منظورشان هدایت بشر در راه بهتر و سالم‌تر زیستن است و چون شرط اول بهتر زیستن سلامت جسمی است و سلامت جسمی انسان فقط با حفظ سلامت روانی تأمین می‌شود به همین جهت به‌کار بستن دستورات ارائه شده در قرآن کریم راهکاری است برای زندگی بشر به سبب بهتر زیستن و بهتر اندیشیدن.

captcha