راویان راهیان‌ نور دارای هنر تبلیغ دین باشند
کد خبر: 2765512
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

راویان راهیان‌ نور دارای هنر تبلیغ دین باشند

گروه اجتماعی: جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه بسیاری از جوانان با خطران جنگ نرم آگاه نیستند، گفت: راویان اردوهای راهیان‌نور باید هنر تبلیغ دین را داشته باشند.


محسن سمن، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با تأکید بر اینکه راهیان‌نور زمینه‌ساز تبلیغ چهره به چهره است، گفت: فرهنگ و سیره شهدا بیش از هر زمان دیگر نیاز جامعه است لذا حضور در مناطق راهیان‌نور زمینه این آشنایی را فراهم می‌کند.



وی متذکر شد: بر همه متولیان فرهنگی کشور و دلسوزان نظام، واجب است تا این فرصت را مغتنم شمرده و به هر میزان که در توان دارند جوانان و نسل سوم انقلاب را با این مناطق و آرمان و مجاهدت‌های شهداء آشنا کنند.



جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند اظهار کرد: در این راستا لازم است طلاب و روحانیون جوان و خوش ذوق را برای راوی کاروان راهیان‌نور شناسایی و به‌کارگیری کنیم تا بتوانند با ایجاد گفت‌وگوی چهره به چهره و به زبان جوانان مسائل و مشکلات در حوزه آن‌ها را برطرف کنند.



سمن از اعزام بیش از ۱۸۰ نفر از دانش‌آموزان دختر بیرجندی به راهیان‌نور در مرحله دوم خبر داد.



وی بیان کرد: برگزاری این اردوها فرصت مغتنمی برای تعالی و بالندگی معنوی دانش آموزان، آشنایی آنان با رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.



جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با تأکید بر اینکه باید این فرصت را مغتنم شمرده و در طول مسیر حرکت جوانان را با آموزه‌های دین مبین اسلام آشنا و برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا شود، عنوان کرد: این اردو به‌منظور آشنایی بهتر با درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس انجام می‌شود.



سمن مدت زمان این اردو را 5 روز بیان و یادآور شد: این دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی اروند، خرمشهر، شلمچه و دهلاویه و غیره بازدید می‌کنند.



وی با تأکید بر اینکه خاطرات شهدا برای جوانان بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: شهدا زنده‌اند زیرا کارهای آنها باقی و جاوید است و امروز نتیجه جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌هایشان سبب شده است دانش‌آموزان بتوانند در کمال امنیت و آرامش به تحصیل و کار بپردازند.



جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بیان کرد:جوانان وقتی به این مناطق می روند به دلیل قرابت زمانی اندک با زمان جنگ و آماده بودن فضا کاملا متحول می شوند و روحیه معنوی می گیرند.



سمن یادآور شد: بازدید اماکن جنگی به‌ویژه یادمان‌هایی که بیشتر به مناطق عملیاتی نزدیک بوده‌اند همچون عملیات‌های کربلای 5 و 6، بیت‌المقدس، طلاییه، پاسگاه زید و یادمان شهید چمران تأثیر فروانی در دانش‌آموزان دارد.

captcha