معرفی راه‌یافتگان بخش مسابقه فیلم‌نامه جشنواره منطقه​ای سینمای جوان اروند
کد خبر: 2829295
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

معرفی راه‌یافتگان بخش مسابقه فیلم‌نامه جشنواره منطقه​ای سینمای جوان اروند

گروه هنر: راه‌یافتگان به بخش مسابقه فیلم‌نامه جشنواره منطقه​ای سینمای جوان اروند معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، 10 فیلم‌نامه با موضوع آزاد و سه فیلم‌نامه اقتباسی از 13 فیلم‌نامه‌نویس به بخش مسابقه فیلم‌نامه پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند راه یافتند.

این تعداد فیلم‌نامه از بین 258 فیلم‌نامه رسیده به دبیرخانه جشنواره اروند انتخاب شد و در مرحله بعد توسط فرهاد توحیدی، انسیه شاه‌حسینی و رضا مقصودی داوران بخش مسابقه فیلم‌نامه داوری خواهند شد.

اسامی فیلم‌نامه‌های راه یافته به بخش مسابقه با موضوع آزاد عبارت‌اند از مهدی ایمانی شهمیری با فیلم‌نامه «جنازه‌هایی برای فروش»، سید مرتضی سبزقبا با فیلم‌نامه «قاصدک»، معصومه قوامی با فیلم‌نامه‌های «کمی آن‌سوتر» و «زخم بر انگشت کوچک او»، منصور فروزش با فیلم‌نامه «چند گره دورتر»،دنیا ملکی با فیلم‌نامه «صدایم کن»، محسن باقری‌دستگردی با فیلم‌نامه «عروس آب»، فریبرز آهنین با فیلم‌نامه «صدف سیاه»، احسان مرادی با فیلم‌نامه «جایی دیگر» و الهام معروفی با فیلم‌نامه «330 سی‌سی خاطره».

همچنین اسامی فیلم‌نامه‌های راه‌یافته به بخش مسابقه فیلم‌نامه‌های اقتباسی عبارتند بودند از امیر کرمی با فیلم‌نامه «جستجو»، مهدی ابراهیمی با فیلم‌نامه «راهی»، فردین انصاری نژاد با فیلم‌نامه «بیگانه».

یادآور می​شود، پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند از تاریخ یکم تا چهارم اسفند امسال در شهر آبادان و به‌ صورت همزمان در خرمشهر در سه بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس برگزار می‌شود.

یادآور می​شود، این جشنواره با هدف تقویت سینمای ملی از طریق ارتقای سطح آگاهی، ایجاد زمینه کسب تجربه، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی، تحکیم مبانی خانواده، بسط و تعمیم فرهنگ دینی و دفاع مقدس و توجه به دست‌آوردهای جدید علمی(دانش‌بنیان)، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان سینمای آینده و بازاریابی، بازارسازی و عرضه اقتصادی فیلم به نفع تولیدکنندگان فیلم کوتاه برگزار می​شود.

captcha