۱۲۰ کارگاه آموزشی قرآن‌ در تبریز برپا می‌شود
کد خبر: 2880256
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۷
همزمان با ‌برگزاری مسابقات سراسری قرآن؛

۱۲۰ کارگاه آموزشی قرآن‌ در تبریز برپا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر اجرایی سی ‌و هفتمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم از ‌برپایی ۱۲۰ کارگاه آموزشی قرآن‌ در موضوعات مختلف همزمان با ‌برگزاری مسابقات سراسری قرآن در تبریز خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد نیکنام، دبیر اجرایی سی ‌و هفتمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تا امروز 120 محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته استاتی، کشوری و بین‌المللی در استان آذربایجان شرقی برگزار شده، اظهار کرد: ‌احمد شحات احمد السید، قاری مصری و سیدمحمدجواد علمی، نوجوان قاری مشهدی که سال گذشته رتبه نخست مسابقه تلویریونی اسراء در رشته قرائت تقلیدی از استاد مصطفی اسماعیل را کسب کرده بود، در این چند روز میهمان استان بوده و در محافل انس با قرآن به تلاوت می‌پردازند.

نیکنام از برگزاری یک دوره آماده‌سازی مسابقات برای متسابقین استانی با حضور استاد مهدی دغاغله خبر داد و گفت: ‌دوم اسفند نیز قرار بر این بود که استاد احمد ابوالقاسمی برای رفع اشکال متسابقین و آموزش برخی اصول قرائت به تبریز بیایند که به‌خاطر شرایط نامساعد جوی پروازشان کنسل شد.

وی همچنین از پیش‌بینی برپایی 120 کارگاه آموزشی قرآنی در موضوعات مختلف همزمان با روزهای برگزاری مسابقات سراسری قرآن درتبریز خبر داد و افزود: این دوره‌های آموزشی درسالن‌های جنبی مصلی امام خمینی(ره) تبریز که محل برگزاری مسابقات برادران نیز هست برگزار می‌شود که می‌توان به کارگاه تصحیح قرائت نماز، کارگاه روشمند مطالعه قرآن، کارگاه آموزش روش صحیح‌خوانی قرآن، کارگاه مراحل انس با قرآن، کارگاه روش حفظ قرآن کریم، کارگاه مهارت‌های زندگی قرآنی اسلامی، کارگاه مهدویت، کارگاه تدبر در قرآن و کلاس‌های قرائت استادانه و معنامحور، روش صداسازی، وقف و ابتدا، فنون داوری، آموزش تخصصی نغمات و آموزش اختلاف قرائات اشاره کرد.

دبیر اجرایی سی ‌و هفتمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم با بیان اینکه این کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی قرآنی با حضور اساتید به‌نامی همچون استاد مهکام، بحرالعلوم، پناهی، علامی، راسل، اخوان‌اقدم، بهرام‌پور و... و هیأت داوران مسابقات برگزار خواهد شد، مخاطبین این برنامه‌ها را عموم مدعوین و بازدیدکنندگان با ظرفیتی حدود 50 نفر اعلام کرد.

captcha