پدر معنوی نیکوکاران فارس دعوت حق را لبیک گفت
کد خبر: 2946988
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

پدر معنوی نیکوکاران فارس دعوت حق را لبیک گفت

گروه اجتماعی: رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: سیدنصرالله هاشمی که حکم پدر معنوی این نهاد در استان فارس را داشت، بامداد امروز دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حق شتافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علیرضا دشتی، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس امروز، 17 اسفند‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: سیدنصرالله هاشمی که حکم پدر معنوی این نهاد در استان فارس را داشت بامداد امروز دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حق شتافت.

وی اظهار کرد: خدمات ارزنده و شایسته این خیر خستگی ناپذیر بر هیچکسی پوشیده نیست و ضایعه درگذشت وی برای کمیته امداد و همه نیازمندان دردناک خواهد بود.

دشتی ادامه داد: سیدنصرالله هاشمی بیش از 20 سال مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس را برعهده داشت و سپس، طی حکمی به عنوان رئیس شورای  کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس منصوب شد و در این دوران با فعالیت‌های ویژه و پیگیری مستمر  به ساخت و راه‌اندازی بیمارستان قلب کوثر با کمک‌های خیرین و مردم اقدام کرد که خود نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره بیمارستان مشغول فعالیت بود و در همین ایام عضو مجمع خیرین سلامت و عضو هیت مدیره بیمارستان مادر و کودک و همچنین، از مؤسسین و فعالان راه‌اندازی بیمارستان سوانح و سوختگی فارس نیز بود.

رییس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس کرد: این خیر نیکوکار  خدمت به محرومین و دستگری از نیازمندان را سرلوحه امور زندگی خود و خانواده قرار داد به‌گونه‌ای که در طی بیش از 80 سال عمر با برکت خود با راه‌اندازی مراکز متعدد خیریه، دارالایتام و بیمارستان‌های خیریه کوثر و مادر کودک، به‌عنوان رئیس هیئت مدیره و از مؤسسین، دارالایتام مهدی فاطمه(س)، رئیس فاطمیه شیراز(س)، فعالیت‌های خداپسندانه ای را آغاز کرد و  در دوران تبعید حضرت امام(ره) یکی از معمتدین فارس و از معدود کسانی بود که وجوهات شرعی را به محضر حضرت امام(ره) در فرانسه و عراق، می‌برد و دستور هزینه کرد را حضرت امام (ره) به وی تنفیذ کرده بودند.

دشتی یادآور شد: مراسم  تشیع پیکر سیدنصرالله هاشمی روز سه‌شنبه، 19 اسفندماه ساعت 8:30 از مقابل منزل آن مرحوم واقع در خیابان قصردشت رو به روی بیمارستان قلب کوثر کوچه 30 برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مراسم ختم آن مرحوم نیز همان روز و از ساعت 14:30 تا 16:30 در مسجد فاطمةالزهرا(س) واقع در خیابان زند جنب هتل پارس برگزار خواهد شد.

captcha