نقش مؤثر مربیان باتجربه در برطرف کردن ضعف حوزه آموزش قرآن
کد خبر: 2985155
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
سپهوند عنوان کرد:

نقش مؤثر مربیان باتجربه در برطرف کردن ضعف حوزه آموزش قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن از لرستان تربیت مربیان قرآنی را گامی در راستای مبارزه با بی‌سوادی قرآنی دانست و گفت: اگر هر مربی بتواند چند شاگرد قرآنی را تربیت کند می‌تواند در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی و برطرف کردن ضعف حوزه آموزش مؤثر باشد.

نیلوفر سپهوند، حافظ کل قرآن کریم لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: در کشور به فعالیت‌های قرآنی مخصوصاً حفظ قرآن‌کریم توجه ویژه‌ای شده است که در این راستا آزمون‌های مختلف برگزار شده است.
وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری بر این‌که حافظ تربیت کنیم تأکید دارند، عنوان کرد: یکی از راه‌های تحقق این امر برگزاری آزمون، مصاحبه، پخش تلویزیونی، تشویق کودکان به قرآن و تربیت قرآنی آن‌ها در مدارس ابتدایی و راهنمایی است.
سپهوند ادامه داد: مسابقات کشوری حفظ قرآن نیز در همین راستا بوده است که در سال 93 شش هزار نفر در لرستان شرکت کرده‌اند، ممکن است همه افرادی‌که در این مسابقات شرکت می‌کنند در سطح بالایی نباشد اما همین آزمون نقطه شروع فعالیت‌های قرآنی می‌شود و از سطح سواد پایین به بالا حرکت می‌کنند.
حافظ لرستانی با اشاره به این‌که در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی می‌توان روی تربیت مربیان کار کرد، تصریح کرد: ما می‌توانیم مربیان زیادی را تربیت و با حمایت مادی و معنوی از آن‌ها، مربیان را در کل استان و شهرستان پخش کرده و اگر هر مربی بتواند چند شاگرد قرآنی را تربیت کند می‌تواند در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی و برطرف کردن ضعف حوزه آموزش مؤثر باشد.
وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته مربیانی در مساجد و اماکن زیارتی در زمینه حفظ، روخوانی و تجوید به‌صورت رایگان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این مربیان برای ایام عید و تعطیلات تکالیفی را به شاگردان خود می‌دهند که برای ایام عید آن‌ها را انجام داده و بعد از این ایام تحویل دهند که این تکالیف باعث می‌شود که جوانان و قرآن‌آموزان در این ایام از قرآن فاصله نگیرند.
سپهوند افزود: برای این‌که در ایام تعطیلات نیز قرآن همراه ما باشد می‌توانیم طرح‌های حفظ موضوعی آیه به آیه که آیه متناسب با فصل را انتخاب و حفظ می‌کنیم برگزار کنیم و همچنین برگزاری ختم قرآن و محافل و جلسات قرآنی در کنار تفریحات نیز می‌تواند مؤثر باشد.
این حفظ قرآن در پایان اظهار کرد: در زمان تحویل سال دعا کنیم که در سال جدید با قرآن کریم انس بیشتری داشته باشیم و از آن فاصله نگیریم.

captcha