آسمانیان طبق طبق نور می‌‏آورند/ این جمعه شکوهی دیگر دارد
کد خبر: 3228605
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

آسمانیان طبق طبق نور می‌‏آورند/ این جمعه شکوهی دیگر دارد

گروه اندیشه: این جمعه شکوهی دیگر!... ۱۳ رجب سال سی‏ام از عام الفیل! آسمانیان طبق طبق نور می‌‏آوردند، آن‏گاه که دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت ‏اسد قدم به درون کعبه نهاد و من ایمان دارم به فردایی که می‏آید فردایی که نخل‎ها و چاه‎ها از فریادهای خاموش بلندمرتبه‌ترین مرد خواهند گفت.

شیعیان علی(ع) سالهاست که منتظر بت‌شکن آخر هستند و انتــظار چه سخت است... روزهـا و جمعـه‌ها می‌آینــد و می‌رونــد و مــا منتظــران هنــوز چشم به راهیــم...

آقا پس چه زمان آن روز فرا می رسد که قدوم مبارک خود را بر دنیای ما بگذارید. علی(ع) آمد تا بت‏های خانه را درهم بشکند و بر پشت بام آن ندای یگانگی و توحید ذات مقدس خدای تعالی را سر دهد و او را تقدیس کند و فریاد حق‏طلبی‏‎اش را از میان کفرها و نفاق‏ها به گوش جان‏‌های عاشقان برساند و پرواز شورآفرین کبوتران عشق را جانی تازه بخشد.

کور کرد انتظار، چشم‌هاى جاده را کشته است مردم انتظار زاده را انتظار و دل‌ها در غربت خاک، غریبه و تنها جان می‌دهند.

چشم‌های رجبیون چشمه‌های خشکی شده‌اند که کمتر به شوق شعبان می‌اندیشند که گریه‌های فراق، آنان را امان نمی‌دهد.

تشنگی بر اعماق و ریشه روزه داران دیار رمضان نفوذ کرده و تندیس‌ها تاب ایستادن را بیش از این ندارند.

هر زمان که عرش از صدای ضجه ستم‌دیدگان به لرزه درمی‌آید، تمام زمین نشینان فریاد می زنند: اللهم عجل لولیک الفرج

در این روزها و در این ماه‌های مبارک توبه‌کنندگان، استغفارکنان گریانند؛ ولی نمی‌دانند بهانه این همه اشک چیست؟!

فضا، زمین، زمان، آسمان، دریا، انسان و هر آنچه در هستی است، در خلأ عظیم غوطه‌ور است. همه چشم به ذوالفقاری دوخته‌اند که دست‌های رها و خالی را بگیرد و از این فضای در حال سقوط نجات بخشد.

سخت است تا آخر هفته روزشماری کنی و روز هفتم بلند شوی و باز هم هیچ کس را در آن سوی جاده نبینی و باز هم روز و شب و هفته و ماه و سال و تقویم های تکراری که که نیامدنت را به رخ انسانهای مات شده‌ای می‌کشند که در سیاهی و سفیدی‎های زندگی گم شده‌اند. 

و جمعه چه شکوهی دارد و این جمعه شکوهی دیگر!... ۱۳ رجب سال سی‏ام از عام الفیل! آسمانیان طبق طبق نور می‌‏آوردند، آن‏گاه که دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت ‏اسد قدم به درون کعبه نهاد و من ایمان دارم به فردایی که می‏آید فردایی که نخل‎ها و چاه ها از فریادهای خاموش بلندمرتبه‌ترین مرد خواهند گفت.

و ما ایمان داریم به مولایمان که فرمود؛ منتظر فرج الهی باشید واز لطف الهی مایوس نشوید و بدانید که محبوب‌ترین کارها نزد خداوند،انتظار فرج است.

سعیده مجتهدی/استان مرکزی

captcha