قصه‌ای که در زندگی شهدا جاری است
کد خبر: 3307197
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

قصه‌ای که در زندگی شهدا جاری است

گروه اجتماعی: مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت آبادان با اشاره به آیه «وَیُؤْثِرُونَ عَلَى أَنفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ»(حشر، ۹) گفت: این قصه به تمام و کمال در زندگی شهدا جاری است؛ از این رو دیدار با خانواده شهدا لحظات شیرینی را برای انسان رقم می‌زند.

احمد یلالی مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت شهرستان آبادان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: یکی از برنامه‌های متداول این کانون دیدار هفتگی با خانواده شهدا است. این برنامه برای ششمین سال است که از سوی این کانون با همراهی اعضای سپاه، بنیاد شهید و دفتر امام جمعه شهرستان روزهای چهارشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارشنبه هفته گذشته به مناسبت سالروز فتح خرمشهر با دو رزمنده و دو جانباز و یک خانواده شهید از عملیات بیت‌المقدس دیدار انجام شد، گفت: در این دیدار خاطراتی از شهدا ذکر می‌شود و یا همرزمان شهدا نکاتی درباره دوران دفاع مقدس بیان می‌کنند.

یلالی درباره تأثیر این دیدارها گفت: تأثیر این دیدارها متقابل است. دیدار با خانواده شهدا لحظات شیرینی را برای انسان رقم می‌زند؛ چون در آنها سخن درباره انسانی است که از خود گذشتگی کرده است. گذشت برای افرادی که آنها را می‌شناسیم چه بسا برای ما آسان باشد، اما شهدا برای کسانی که از آنها شناختی ندارند، از خودگذشتگی و جانفشانی کردند.

مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت شهرستان آبادان افزود: این دیدارها و تداوم یاد شهدا انسان را مدام به این نکته یادآوری می‌کند که برای خوبی کردن و ایثار و از خودگذشتگی نیازی به بهانه نیست. شهدا گرچه زندگی دنیایی خود را داشتند. اما به آن دل نبستند. به فرموده قرآن: «وَیُؤْثِرُونَ عَلَى أَنفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ؛ و هر چند در خودشان احتیاجى [مبرم] باشد آنها را بر خودشان مقدم مى‏‌دارند»(حشر، 9). شهدا ایثار می‌کنند و لو اینکه خود نیازمند باشند.

وی با بیان اینکه این قصه به تمام و کمال در زندگی شهدا جاری است، گفت: دیدن این نام‌ها، این تصاویر و مخصوصاً دیدار از نزدیک این قصه را مدام یادآوری می‌کند که در گیر و دار مادیات این الگوها را برای خود مرور کنیم.

یلالی خاطرنشان کرد: در این دیدارها برای خانواده شهدا نیز نکاتی مرور می‌شود و آنها را به مسیری که باید ادامه دهند و رسالتی که به عنوان خانواده شهید بر عهده دارند، یادآوری می‌کند. در خلال این دیدارها برکاتی نیز حاصل می‌شود؛ برای مثال گاه مشکلاتی در معیشت برخی خانواده‌ها وجود دارد که به برکت این دیدار و پیگیری‌های دوستان برطرف می‌شود.

captcha