دانشگاه آزاد واحد اراک؛ تنها مجری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در کشور
کد خبر: 3316246
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
حجت‌الاسلام ساجدی‌فر عنوان کرد؛

دانشگاه آزاد واحد اراک؛ تنها مجری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول طرح ضیافت اندیشه دانشجویی تصریح کرد: در طرح ضیافت اندیشه کلاس‌های فرهنگی و آموزشی با موضوعاتی از قبیل بررسی مسائل منطقه، آسیب‌های اجتماعی، شیطان شناسی، جغرافیای قصص قرآنی و... در زمان مقرر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هادی ساجدی‌فر، مسئول طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از استان مرکزی، گفت:‌ طرح ضیافت اندیشه قرآنی ویژه دانشجویان برای دومین سال متوالی در دانشگاه آزاد واحد اراک در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام ساجدی‌فر افزود: این طرح د ر 12 روز اول ماه مبارک رمضان (28 خرداد الی 8تیرماه94) با هدف استفاده هرچه بیشتر دانشجویان از فضای معنوی این ماه مبارک در دانشگاه آزاد اسلامی اراک شروع شده که با استقبال بسیار خوب دانشجویان همراه بوده است.

وی افزود: در طرح ضیافت اندیشه به دلیل محدودیت از 372 نفر دانشجو ثبت نام به عمل آمده که 220نفر خانم و 152 نفر آقا در این طرح به‌ صورت حضوری در کلاس‌های مجزا خواهران و برادران قبل از افطار در مجتمع قائم فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می‌شود.

مسئول طرح ضیافت اندیشه دانشجویی ادامه داد: در این طرح دانشجویان می‌توانند علاوه بر استفاده از برنامه‌های فرهنگی ضیافت اندیشه، 4 واحد درسی را از دروس ارائه شده(انقلاب اسلامی،تفسیرموضوعی قرآن واندیشه اسلامی2)انتخاب کرده که در صورت گذراندن طرح و قبولی درآزمون، نمره آنها جایگزین این 4 واحد خواهد شد.

حجت‌الاسلام ساجدی‌فر با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک باید از هر فرصتی برای ترویج قرآن و شریعت به ویژه در نسل جوان استفاده کرد افزود: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای انتقال معارف قرآن و اهل بیت(ع) به جوانان است و در همین راستا در این طرح از بهترین مبلغان و استادان کشوری جهت ارائه دروس و سخنرانی دعوت شده است.

وی ادامه داد: دراین طرح علاوه برکلاس‌های آموزشی کلاس‌های فرهنگی با موضوعاتی از قبیل بررسی مسائل منطقه،آسیب‌های اجتماعی، شیطان شناسی، جغرافیای قصص قرآنی، پخش و نقد فیلم، فضائل ماه مبارک رمضان، بررسی و تحلیل بازی‌های رایانه ای و... در زمان مقرر برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در ادامه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای طرح ضیافت اندیشه، مراسم مناجات خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود که بعد از آن کرسی‌های تلاوت با حضورقاریان برتر استانی و کشوری برگزار و بعد از آن نماز جماعت در پردیس دانشگاه اقامه می‌شود و با تحویل افطار و شام به دانشجویان برنامه‌های روزانه پایان می‌پذیرد.

captcha