ارائه نسخ خطی قرآن در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 3317890
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
سرابی خبر داد:

ارائه نسخ خطی قرآن در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت موزه‌ای و کتابخانه ملی کشور، احتمال می‌رود برخی نسخ خطی قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار اعضای ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با امام جمعه این شهر که ظهر امروز، دوم تیرماه در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت به هیچ در بسته‌ای برخورد نکردیم و متولیان امر با تمام امکانات و ظرفیت‌ها پای کار حاضر شده‌اند، افزود: با وجود کمبود اعتبارات و بودجه‌ها ترس از آن داشتیم که نمایشگاه در شأن ساحت مقدس امام رضا(ع) برگزار نشود اما با همدلی و همزبانی مسئولان و متولیان برگزاری این نمایشگاه به بهترین گونه تحقق یافته است.

وی افزود: در روز ابتدایی این نمایشگاه محفل قرآنی بزرگی با حضور قاریان مصری و عراقی برگزار می‌شود، همچنین احتمال داده می‌شود علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در روز افتتاحیه این نمایشگاه حضور یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت هفت دانشگاه در بخش دانشگاهیان، اظهار کرد: همچنین غرفه عفاف و حجاب در قالب بخشی مستقل حجاب را از منظر قرآن و عترت تبیین می‌کنند که در پی آن سه طرح پوشش مناسب و اسلامی در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

وی ابراز کرد: در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد محفلی در حوزه هنر و با ارائه سحرخوانی و مناجات‌خوانی همراه با هنرمندان عرصه موسیقی برپا شده و نغمات فارسی و عربی نیز به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) نیز اجرا می‌شود.

سرابی با اشاره به فعالیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد، بیان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت موزه‌ای و کتابخانه ملی کشور، احتمال می‌رود برخی نسخ خطی قرآن در این نمایشگاه ارائه شود.

وی با بیان اینکه امسال کمیته نظارت و ارزیابی تشکیل شده که محصولات ارائه شده در نمایشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: تنها محصولات مرتبط با قرآن و عترت، در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود، گفت: تجربه نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد باید به گونه‌ای باشد که در سال 2017 بتوانیم تاثیر جدی در جهان اسلام بگذاریم و همچنین امام رضا(ع) را به عنوان پایتخت معنوی به جهان اسلام معرفی کنیم.

captcha