ساخت ۱۰ مستند شهدای مدافع حرم در خوزستان
کد خبر: 3323991
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

ساخت ۱۰ مستند شهدای مدافع حرم در خوزستان

گروه هنر: ۱۰ مستند کوتاه شهدای مدافع حرم در خوزستان به تهیه‌کنندگی معاونت فرهنگی بنیاد شهید خوزستان در حال ساخت است.

حسن نورانی، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: یکی از اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت که رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ساخت فیلم و مستند بر اساس زندگی شهدا است که ساخت 41 مستند از شهدای استان که در 5 سال گذشته تهیه شده از مصادیق آن است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در نظر دارد در این راستا، کاری را با موضوع شهدای مدافع حرم انجام دهد؛ شهدای مظلومی که برای دفاع از اسلام و حرم ائمه معصومین(ع) از وطن خود مهاجرت کرده و به وظیفه دینی خود عمل کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

نورانی با بیان اینکه استان خوزستان 10 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است، گفت: قرارداد ساخت 10 مستند کوتاه زندگی این شهد با یک مؤسسه هنری منعقد شد که ابراهیم سعیدی‌نژاد کارگردانی و معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید خوزستان با بیان اینکه 40 درصد از کار ساخت این مستندها پیش​ رفته است، ابراز امیدواری کرد تهیه این مستندها تا هفته دفاع مقدس به پایان برسد.

وی بیان کرد:​ با توجه به ویژگی‌های شهدای مدافع حرم که برخی از آنها در دوران دفاع مقدس نقش داشتند و بعضاً از سرداران این دوران بودند، در این مستندها به حضور آنها در دوران دفاع مقدس، زندگی و نحوه شهادت آنها پرداخته شده است. از این رو بخشی از این مستندها به مصاحبه با خانواده و همرزمان شهدا اختصاص پیدا کرده است.

نورانی در پایان تصریح کرد: تاکنون مراحل ابتدایی ساخت مستند زندگی شهید سردار حمید تقوی‌فر، جبار دریساوی، حبیب جنت‌مکان و سید مهدی موسوی انجام شده است.

captcha