وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) موجب تعدیل روانی و به آرامش رسیدن مردم است
کد خبر: 3339137
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
اسحاقی:

وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) موجب تعدیل روانی و به آرامش رسیدن مردم است

گروه اجتماعی: دبیر همایش علمی پژوهشی مناظرات رضوی با تاکید بر اینکه حرم مطهر رضوی یک مولفه معنوی برای کشورمان است، افزود: وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) در تعدیل روانی و به آرامش رسیدن مردم این موثر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، دبیر همایش علمی پژوهشی مناظرات رضوی، دیروز، 13 مردادماه در جمع اعضای شورای هماهنگی جشن‌های رضوی، اظهار کرد: بحث امام رضا(ع) بحث دنیوی نیست و ما با افتخار و سربلندی، میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و خواهر گرامیشان، حضرت فاطمه معصومه(س) را گرامی می‌داریم.
وی‌ گفت: وجود امام رضا(ع) یک عطیه الهی برای مردم  ایران است و ملت ایران با امامت پیوندی دیرینه و عمیق دارد.
مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به رونق بارگاه حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: این دلبستگی در ایران نشان توجه و ارادت ویژه مردم به اهل بیت(ع) است.
وی با تأکید بر اینکه حرم مطهر رضوی یک مولفه معنوی برای کشورمان است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) در تعدیل روانی و به آرامش رسیدن مردم این سامان موثر است و مردم از هر فرصتی برای تجدید ارادت به حضرت امام رضا(ع) استفاده می‌کنند.
دبیر همایش مناظرات رضوی اظهار کرد: جشنواره رضوی در اردبیل، 9 دوره با عنوان جشنواره مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی برگزار شد و چون بنظر می‌رسید کشف استعدادهای اردبیل در این  زمینه اشباع شده است بنابراین به بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) پیشنهاد کردیم تا جشنواره امسال با عنوان همایش ملی علمی پژوهشی مناظرات رضوی برگزار شود و این پیشنهاد مورد پذیرش قرار گرفت.
وی درادامه گفت: همچنین قرار است کنگره باز شناسی ابعاد شخصیتی حضرت امامزاده صالح(ع) در پاییز امسال و به میزبانی اردبیل برگزار شود.
در این نشست که به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت و هماهنگی جشن‌های رضوی برگزار شد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان و دیگر اعضای شورای هماهنگی جشن‌های رضوی، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های ویژه دهه کرامت پرداختند.

captcha