تعویض پوشش ضریح مطهر بارگاه رضوی در آستانه میلاد ثامن‌الحجج(ع)
کد خبر: 3349657
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

تعویض پوشش ضریح مطهر بارگاه رضوی در آستانه میلاد ثامن‌الحجج(ع)

گروه اجتماعی: پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی رضوی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) به طور همزمان در روز قبل از میلاد باسعادت امام رضا(ع) تعویض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان به طور همزمان در روز قبل از میلاد باسعادت امام رضا(ع) در قالب طرح «بال ملائک» تعویض می‌شود.

آئین ویژه تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر، طی مراسم معنوی و باشکوهی با حضور زائران گرامی و خدمه و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی در صحن آزادی حرم مطهر برگزار خواهد شد که این مراسم به صورت مستقیم از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود و دل‌های عاشقان ولایت را با خود همراه خواهد کرد.

بنابر این گزارش، در طول دهه کرامت همه روزه پوشش ضریح مطهر به صورت خاص تعویض و هر روز پوشش جدیدی بر روی ضریح مطهر گسترانیده می‌شود.

علاوه بر این، پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) هم‌زمان باهم در اعیاد و شهادت‌ها تعویض می‌شود که به مناسبت عزا و شهادت رنگ پرچم و پوشش ضریح مشکی و در اعیاد و میلاد به رنگ سبز تغییر پیدا می‌‏کند.

پرچم گنبد مطهر حضرت رضا(ع) به طور رسمی و طی آئینی ویژه هر سال دو بار در ماه محرم الحرام و سالروز میلاد حضرت ثامن‌الحجج‌(ع) تعویض می‌شود.

captcha