تردد زائران اربعین حسینی از مرز کرمانشاه
کد خبر: 3375774
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

تردد زائران اربعین حسینی از مرز کرمانشاه

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: تردد زائران از مرز کرمانشاه توسط دبیر شورای امنیت ملی در حال انجام و احتمال تحقق آن بسیار قوی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، امیر شاه‌‌آبادی، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در جلسه ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی، گفت: برنامه‌‌ریزی برای اعزام زوار عتبات‌ عالیات از استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه پیگیری لازم برای اعزام زائران عتبات‌ عالیات از استان کرمانشاه به استان دیالی عراق صورت گرفته است، اظهار کرد: تاکنون جواب قطعی و نهایی در این زمینه  داده نشده، اما شواهد و قرائن از این حکایت می‌ کند که امکان تردد زوار قوی است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: از سال گذشته تجربیات خوبی در راستای پذیرایی از زائران حسینی کسب شده و مردم این استان به میهمان‌‌نوازی شهرت دارند.

وی تصریح کرد: باتوجه به فرصت باقی‌ مانده تا اربعین حسینی و حادثه دل‌‌خراش منا که قطعاً موجب استقبال بیشتر مردم برای عزیمت به عتبات ‌عالیات می‌‌شود، از مسئولان و مدیران ذیربط می خواهیم نهایت اهتمام و جدیت خود در این راستا را بکار بگیرند.

شا‌ه‌‌آبادی با بیان اینکه تردد و انتقال زائران از مرز استان کرمانشاه توسط دبیر شورای امنیت ملی در حال انجام است، تصریح کرد: موضوع تردد از استان بسیار قوی است و ظرف یک الی دو هفته آینده به‌ صورت دقیق به استان اعلام می‌ شود.

مجتبی قبادی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: کمیته‌ های 6 گانه در ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی متشکل از کمیته مشارکت ‌های مردمی، بهداشت و درمان، اسکان و تغذیه، امنیتی و انتظامی، زیرساخت، سوخت و حمل و نقل و فرهنگی و آموزشی است.

وی اظهار کرد: هر کدام از این کمیته‌‌ها وظایفی برعهده دارند و نقش هر کدام از دستگاه‌‌ها در انجام خدمت‌‌رسانی به زائران مشخص و تبیین شده است.

captcha