تقویت رشته دعاخوانی در مسابقات منجر به ارتقاء کیفیت دعاخوانی در مجالس می‌شود
کد خبر: 3382896
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
یوسفی:

تقویت رشته دعاخوانی در مسابقات منجر به ارتقاء کیفیت دعاخوانی در مجالس می‌شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: حافظ کل قرآن با بیان اینکه رشته دعاخوانی از رشته‌های جذاب و دلنشین و کاربردی است گفت: تقویت این رشته در مسابقات منجر به ارتقای کیفیت دعاخوانی در مجالس می‌شود.

اعظم یوسفی، در گفت‎و گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: رشته دعاخوانی از رشته‌های جذاب و دلنشین و کاربردی است که باید برای بانوان به شکلی جدی دنبال شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیریت محتوایی جلسات مذهبی بانوان می تواند به دست خود آنان اداره شود در این صورت لازم است مقولاتی مانند دعا که کاربرد زیادی برای این مجالس دارد در مسابقات هم بگنجد و سطح شرکت کنندگان از ارتقا بهتری برخوردار شود.
این حافظ قرآن بیان کرد: برگزاری مسابقات سالانه در این رشته و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی می تواند سطح دعاخوانان مجالس را ارتقاء داده و بالاتر ببرد.
وی بر لزوم فرهنگسازی برای اداره مجالس زنانه از سوی قرا و حفاظ زن تاکید کرد و گفت: اگرچه  مشکلی نیست که در مجالس زنانه از قاریان و حافظان زن استفاده شود ولی باید فرهنگسازی کنیم تا این همه قاری و حافظ زن که فعالیت دارند بتوانند به ترویج قرآن در این مجالس بپردازند.
یوسفی تصریح کرد: طرح حفظ اوقاف از طرح‌های بسیار خوب است و از زمانی که این طرح به اجرا درآمد مورد استقبال خوبی از سوی بانوان به‌ویژه در امامزاده جعفر شهید واقع شد.
وی که در جامعة‌الزهراء، بنت‌الهدی و سایر مراکز حوزوی به تدریس قرآن مشغول است گفت: در این دوره از مسابقات فرایند خوبی را در اجرا اعم از صوت و سالن و داوری و اطلاع‌رسانی شاهد بودیم و امیدوارم در دوره‌های بعدی وضعیت بهتری را شاهد باشیم.
یادآور می شود سی و هشتیمن دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله شهرستانی ناحیه دو از 11 مهر در امامزاده جعفر شهید آغاز شده است و رقابت خواهران تا امروز ادامه دارد و دو روز آخر هفته نیز برادران با هم رقابت خواهند کرد.
این رقابت ها که در ناحیه یک خاتمه یافت در رشته‌های حفظ کل، 20، 10، 5، قرائت ترتیل و تحقیق، معارف، دعاخوانی، اذان ادامه دارد. مراسم اختتامیه ناحیه یک سه شنبه شب 14 مهر در دانشگاه علوم و معارف قرآن برگزار شد.

captcha