آئین‌نامه رشته دعاخوانی به طور شفافی مصوب شود
کد خبر: 3383946
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
مرتضی حسینی:

آئین‌نامه رشته دعاخوانی به طور شفافی مصوب شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: شرکت‎کننده رشته دعاخوانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خواستار تدوین آئین‌نامه شفاف برای رشته دعاخوانی شد.

سیدمرتضی حسینی، شرکت‌کننده در رشته دعاخوانی مسابقات اوقاف در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، خواستار برگزاری جلسات توجیهی قبل از مسابقات شد و گفت: در مسابقات حوزه علمیه که من امشال شرکت داشتم قبل از هر مسابقه و رقابتی یک جلسه توجیهی برگزار می شد که کمک زیادی به شرکت کننده ها بود و خوب است در مسابقات اوقاف نیز این مسئله در مرحله استانی انجام شود.
وی اظهار کرد: من بار اولی است که در مسابقات اوقاف شرکت می کنم و نوع برگزاری مسابقات خوب بود اما در مقایسه با مسابقات حوزه علمیه که در آنجا هم رشته دعاخوانی وجود داشت از ضعف برخوردار بود که مجریان می توانند از مسابقات حزه الگوبرداری کنند.
این طلبه حوزه علمیه در دعاخوانی الحان برای اینکه مجلسی و یا استودیویی اجرا شود همچنین مضامین محور اصلی کار است از این رو باید در آئین نامه‌ای به صورت شفاف این موارد برای متسابق توضیح داده شود.
وی با بیان صوت سالن خوب بود و البته بهتر هم می توانست باشد اظهار کرد: داوران اگرچه از بین ممتازان استانی انتخاب شده بودند ولی داوری تخصصی دعاخوانی نبودند و برای اذان و قرائت و حفظ نیز داوری داشتند.
گفتنی است در مرحله شهرستانی مسابقات و با توجه به اینکه تعداد افراد بیشتری به مرحله استانی راه می‌یابند شاید استفاده از داوران تخصصی چندان ضروری نباشد اگرچه به گفته مجریان مسابقات داوران در همین مرحله نیز از بهترین داوران استفاده شده بودند.
وی بیان کرد: مسابقات قرآنی که بنده در آن شرکت کردم در مقایسه با مسابقات حوزه علمیه دارای ضعف‌هایی بود و از جمله آن در مسابقات حوزه شاهد برگزاری کارگاه‌های مشاوره قرآنی، اعتقادی، اخلاقی و ... بودیم همچنین محافل جنبی قرانی و جلسات توجیهی که می توان در این رقابت ها نیز از آن استفاده شود.
یادآور می‎شود سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در دو ناحیه یک و دو با حضور نزدیک به 2400 نفر در رشته‌های تحقیق، ترتیل، دعاخوانی، اذان، حفظ کل، 20، 10، 5 و معارف در دانشگاه علوم و معارف قرآن و امامزاده جعفر شهید از 5 تا 17 مهر ماه همچنین در دو شهرستان دستجرد و کهک برگزار شد.

captcha