کسب رتبه هدف حضور در مسابقات قرآن نباشد
کد خبر: 3384038
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
طومار:

کسب رتبه هدف حضور در مسابقات قرآن نباشد

گروه فعالیت‎های قرآنی: شرکت‌کننده رشته دعاخوانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در ناحیه دو گفت: کسب رتبه نباید هدف حضور در مسابقات قرآن باشد.

روح‌الله طومار، شرکت‌کننده رشته دعاخوانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در ناحیه دو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: داوران شناخته شده استان در این دوره از مسابقات قرآن اوقاف مورد استفاده قرار گرفتند که از جمله آنها استاد شعاعی بود که از قراء خوب استان است.

شرکت‌کننده رشته دعاخوانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در ناحیه دو با بیان اینکه شرایط و فرایند اجرای این مسابقات خوب بود اظهار کرد: مکان و پذیرایی و برخورد مجریان خوب بود و داوران نیز دقت لازم را در داوری داشتند.

وی افزود: رشته دعاخوانی میدانی را برای مداحان باز کرده است تا با حضور در مسابقات خود را محک بهتری بزنند ولی استقبال مداحان در این دوره کم بود که فکر کنم ناشی از اطلاع نداشتن بود.

شرکت‌کننده در رشته دعاخوانی مسابقات اوقاف تصریح کرد: من با اشتیاق کامل ثبت نام و شرکت کردم و معتقدم اگر دیگر افراد مستعد هم اطلاع داشتند حتما در آن شرکت می‌کردند زیرا دعا دارای جذابیت زیادی هم به لحاظ لحن و هم مضمون است. نباید در مسابقات رتبه آوردن هدف باشد بلکه نفس حضور در رقابتی معنوی ارزشمند است.

وی خواستار تفکیک مسابقات دو رشته اذان و دعا به لحاظ زمان برگزاری شد و گفت: اگر این دو رشته در روز متفاوت بود کیفیت دعاخوانی ها بالاتر می رفت زیرا مدت زیادی برای بنده طول کشید تا بعد از چند اذان بتوانم دعا را قرائت کنم.

طومار برگزاری این مسابقات در کنار امامزاده جعفر را نمادی از توجه به ثقلین برشمرد. 

captcha