مسئولان پای کار آمدند/ تخریب نخستین مهدیه کشور متوقف شد
کد خبر: 3384114
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

مسئولان پای کار آمدند/ تخریب نخستین مهدیه کشور متوقف شد

گروه اجتماعی: تخریب نخستین مهدیه کشور که از چند روز گذشته آغاز شده بود، پس از پیگیری‌های متعدد از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به دلیل همجواری با یک اثر ملی متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پس از پیگیری‌های متعدد در خصوص تخریب نخستین مهدیه کشور که مرحوم علی‌اصغر عابدزاده آن را بنا کرده است، دستور توقف آن از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی صادر شده است.

علی یوسف‌زاده، شهردار منطقه 3 مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در خصوص صدور مجوز برای تخریب نخستین مهدیه کشور، اظهار کرد: در مورد تخریب مهدیه مرحوم عابدزاده که برای موضوعات فرهنگی به جامعة المصطفی(ص) العالمیة مشهد واگذار شده بود درخواستی مبنی بر صدور پروانه صادر نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین حسینی، کارشناس روابط عمومی جامعة المصطفی(ص) العالمیة مشهد، در خصوص صدور مجوز از شهرداری برای تخریب بنای نخستین مهدیه کشور ابراز کرد: در این زمینه جامعة المصطفی(ص) العالمیة قم جوابگو است و پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام می‌دهد از همین رو ما پاسخگویی این سؤالات نیستیم و هر سؤالی دارید با مرکز قم تماس بگیرید.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی محمدرضا پهلوان، مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، به دلیل قرارگرفتن بنای مهدیه در کنار آرامگاه نادرشاه که جزو آثار ملی کشور محسوب می‌شود، فعلا دستور تخریب آن از طرف میراث فرهنگی منحل شده است.

قسمت پیشین این گزارش را با عنوان کلنگ تخریب بر پیکر نخستین مهدیه کشور/ معاصربودن؛ بهانه‌ای برای فداشدن هویت مذهبی مشهد را اینجا بخوانید!

captcha