ضرورت همسو بودن آموزش‌های قرآنی با استعداد نوآموزان
کد خبر: 3455938
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
صالحی:

ضرورت همسو بودن آموزش‌های قرآنی با استعداد نوآموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مربی مؤسسه قرآنی مائده شهر هیدج گفت: آموزش‌های قرآنی با فطرت و استعدادهای نوآموزان همسو باشد تا شاهد تربیت انسان‌هایی باشیم که می‌توانند جامعه را به سوی تعالی رهنمون سازند.

سمیه صالحی، مربی قرآنی مؤسسه مائده شهر هیدج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: شناخت ابعاد وجودی کودکان و درک استعدادهای شناختی آنان در راستای تربیت همه‌جانبه علمی و عملی، تقویت ارزش‌های دینی و اخلاقی و نیز انس با قرآن کریم از ارکان لازم در تمام فعالیت‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه مربیان مهدهای کودک به ویژه مهدهای قرآنی وظیفه آموزش جامعه‌پذیری و تربیت صحیح کودکان را بر‌عهده دارند، یادآور شد : کودکان ارزش‌ها، رفتارها و الگوهای بسیاری را از مربیان می‌آموزند.

صالحی با بیان اینکه مربیان قرآنی باید با کودکان با مهربانی و عطوفت رفتار کنند، تصریح کرد: مأنوس شدن کودکان با مربیان قرآنی موجب تسهیل در روند یادگیری آنان می‌شود.

وی تأکید کرد: مراکز قرآنی از آن رو اهمیت دارد که ذهن کودکان و مخاطبان آن همچون لوح سفیدی آماده پذیرش مفاهیم است و هر آنچه به آنان گفته شود، بر این لوح نقش می‌بندد.

مربی مؤسسه قرآنی مائده شهر هیدج با تاکید بر ضرورت همسو بودن آموزش‌ها با فطرت و استعدادهای نوآموزان افزود : اگر این آموزه‌ها متناسب با فطرت و نهاد پاک این کودکان باشد، حاصل آموزش آنان در این سن و سال تربیت انسان‌هایی است که می‌توانند جامعه را به سوی بهبود و تعالی رهنمون سازند.

وی با بیان اینکه مربیان، در کنار موضوع آموزش، تفکر و نیز اخلاق و رفتار را باید مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: آموختن شیوه‌های درست اندیشیدن به کودکان می‌تواند نوآموزان را به والاترین جایگاه‌ها برساند.

captcha