سمیه صالحی، مربی قرآنی مؤسسه مائده شهر هیدج در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: شناخت ابعاد وجودی کودکان و درک استعدادهای شناختی آنان در راستای تربیت همهجانبه علمی و عملی، تقویت ارزشهای دینی و اخلاقی و نیز انس با قرآن کریم از ارکان لازم در تمام فعالیتهای قرآنی است.
وی با بیان اینکه مربیان مهدهای کودک به ویژه مهدهای قرآنی وظیفه آموزش جامعهپذیری و تربیت صحیح کودکان را برعهده دارند، یادآور شد : کودکان ارزشها، رفتارها و الگوهای بسیاری را از مربیان میآموزند.
صالحی با بیان اینکه مربیان قرآنی باید با کودکان با مهربانی و عطوفت رفتار کنند، تصریح کرد: مأنوس شدن کودکان با مربیان قرآنی موجب تسهیل در روند یادگیری آنان میشود.
وی تأکید کرد: مراکز قرآنی از آن رو اهمیت دارد که ذهن کودکان و مخاطبان آن همچون لوح سفیدی آماده پذیرش مفاهیم است و هر آنچه به آنان گفته شود، بر این لوح نقش میبندد.
مربی مؤسسه قرآنی مائده شهر هیدج با تاکید بر ضرورت همسو بودن آموزشها با فطرت و استعدادهای نوآموزان افزود : اگر این آموزهها متناسب با فطرت و نهاد پاک این کودکان باشد، حاصل آموزش آنان در این سن و سال تربیت انسانهایی است که میتوانند جامعه را به سوی بهبود و تعالی رهنمون سازند.
وی با بیان اینکه مربیان، در کنار موضوع آموزش، تفکر و نیز اخلاق و رفتار را باید مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: آموختن شیوههای درست اندیشیدن به کودکان میتواند نوآموزان را به والاترین جایگاهها برساند.