مربیان قرآنی حضور در دوره‌های آموزشی مربیان را جدی بگیرند
کد خبر: 3456439
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
احمدی‌فر:‌

مربیان قرآنی حضور در دوره‌های آموزشی مربیان را جدی بگیرند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول واحد بانوان دارالقران کریم زنجان گفت: مربیان قرآنی حضور در دوره‌های آموزشی مربیان را جدی بگیرند تا بتوانند در تربیت قرآن‌آموزان اثرگذارتر عمل کنند.

ملیحه احمدی‌فر، مسئول واحد بانوان دارالقران کریم زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد:‌ برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان قرآنی از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که در دستور کار دارالقرآن کریم زنجان قرار دارد و در همین راستا هم اکنون دوره تربیت معلم جامع قرآن با حضور 25 نفر از بانوان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این دوره در 4 ترم پیش‌بینی شده بود، افزود: تعداد متقاضیان بسیار زیاد بود که با برگزاری آزمون ورودی این تعداد از بانوان موفق به کسب حد نصاب نمره و شرکت در این دوره شدند که دارا بودن مدرک کارشناسی و همچنین تسلط به روخوانی و روانخوانی قرآن از جمله شرط‌های شرکت در آزمون ورودی بود.

احمدی‌فر با بیان اینکه مربیان قرآنی حضور در دوره‌های آموزشی مربیان را جدی بگیرند، تصریح کرد: هر چقدر مربیان قرآنی با اصول و مبانی آموزش آشنا باشند بهتر می‌توانند در انتقال مفاهیم و ارائه آموزش موفق عمل کنند که این مساله در دوره‌های آموزشی نوآموزان بسیار مهمتر است، زیرا بدون توجه به اصول آموزشی چه بسا شاهد تاثیر منفی حضور کودکان در این کلاس‌ها و دلزده شدن کودکان از مفاهیم این کتاب الهی باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرآن‌آموزی نباید محدود به حضور در کلاس‌های آموزشی و در زمان و مکان مشخص باشد، بلکه باید تلاش شود تا مفاهیم و دستورات این کتاب الهی در همه امور روزمره جاری باشد تا بتوان شاهد نهادینه شدن فرهنگ قرآن در سطح جامعه بود.

احمدی‌فر خاطرنشان کرد: توجه به تربیت مادران قرانی از جمله اصول مهم در تربیت جامعه قرآنی و نهادینه شدن فرهنگ قرآن در بین عموم اقشار جامعه است که برای رسیدن به این هدف باید از ابتدا کودکان قرآنی تربیت کرد تا بتوان در آینده شاهد مادران و پدران قرآنی باشیم.

captcha