سلحشور ابوذر سینمای ایران بود
کد خبر: 3482103
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
جمال شورجه:

سلحشور ابوذر سینمای ایران بود

گروه هنر: یک کارگردان سینما و تلویزیون با تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم فرج‌الله سلحشور بیان کرد: سینمای ما منکرات زیادی دارد لذا ایشان همواره سینما و اهالی سینما را امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد از همین رو می‌توان گفت که سلحشور، ابوذر سینمای ایران بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، جمال شورجه، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما شامگاه گذشته، 18 اسفندماه در مراسم بزرگداشت مرحوم فرج‌الله سلحشور، هنرمند متعهد و انقلابی کشورمان در مسجد الزهراء(س) مشهد با اشاره به اینکه امسال برادر خود را از دست داده است، گفت: از رحلت مرحوم سلحشور، بیش‌تر از فوت برادرم متأثر شده‌ام، زیرا چهره او مرا به یاد خدا می‌انداخت.
شروع کارهایش با وضو و قرائت قرآن بود
وی گفت: افتخار می کنم که چنین دوستی داشتم، چراکه مرحوم سلحشور انسان را به یاد خدا می‌انداخت و  این امر در آثار ایشان نیز به وضوح و روشنی مشهود است، سلحشور برخلاف رفتار معمول کارگردانان، قبل از همه عوامل به صحنه فیلم‌برداری می‌رفت و کارهایش را با وضو و قرائت قرآن آغاز می‌کرد، از نیازمندان و هنرمندان دستگیری می‌کرد و به آنها بی‌دریغ یاری می‌رساند.
وی در ادامه با تشریح ابعاد شخصیتی این هنرمند بیان کرد: سینمای ما منکرات زیادی دارد لذا ایشان همواره سینما و اهالی سینما را امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد از همین رو می‌توان گفت که سلحشور، ابوذر سینمای ایران بود.
شورجه در ادامه صحبتهای خود بیان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب با هنرمندان دیدار داشتند و با همه سلام و احوالپرسی کردند، وقتی به سلحشور رسیدند، به ایشان گفتند حال شما خوبه و اظهار محبت رهبری در قلب ایشان ماند.
وی با اشاره به اینکه این هنرمند ارزشی کشور حدود هشت سالی جلسات روضه‌خوانی برگزار می‌کرد، گفت: یادم هست یک‌بار یک نفر به ایشان گفت: که جلسات روزه را نمی‌خواهد همیشه برگزار کنیم و دوره را به تعویق بیاندازیم اما ایشان مصمم به برگزاری جلسات حتی به صورت شخصی بود.
این کارگردان اظهار کرد: این هنرمند دلی از جنس بلور داشت، از کسی کینه‌ای به دل نمی‌گرفت و آدم خوشرویی بود، در روضه‌ها با کمترین اشاره‌ای اشک می‌ریخت و بسیار انسان وارسته‌ای در عمل بود.
captcha