400 کاشمری به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند
کد خبر: 3483049
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵

400 کاشمری به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی: فرماندار کاشمر گفت: امسال نیز در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز بر اساس سهمیه ابلاغی 400 کاشمری که از اقشار مختلف مردم هستند به این سرزمین اعزام می‌شوند.

مهدی فروزان، فرماندار کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران که به عنوان افتخار و برگ زرینی در دوران انقلاب اسلامی هستند از ذهن ملت شریف ایران پاک نخواهد شد، افزود: حضور در مناطق عملیاتی جنوب تداعی‌کننده جبهه و جنگ برای هر بازدیده ‌کننده است که می‌طلبد زائران از این فضای معنوی به نحو احسن استفاده کرده و بهره لازم را ببرند.
وی با تأکید بر اینکه با ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌توان نوجوانان و جوانان را از توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان مصون نگه داشت، اظهار کرد: امسال نیز در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز بر اساس سهمیه ابلاغی 400 کاشمری که از اقشار مختلف مردم هستند، به این سرزمین اعزام می‌شوند.
فروزان با اعلام اینکه  حضور نسل جوان در کاروان‌های راهیان‌نور و اعزام به مناطق عملیاتی بهترین فرصت برای شناخت سلحشوری‌ها و جان‌فشانی‌های شهیدان و آشنایی آنها با رشادت‌های رزمندگان است، عنوان کرد: اردوی راهیان نور از اهمیت بسیار خوبی برخوردار بوده و باعث افزایش روحیه معنوی و ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت، شجاعت و مقاومت در بین جوانان نسل کنونی می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و انتقال آن به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب گفت: یکی از اقدامات خوب و قابل تحسینی که بعد از هشت سال دفاع مقدس در کشور مدنظر قرار گرفته است، راه‌اندازی کاروان مردمی راهیان نور در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
فرماندار کاشمر با بیان اینکه با گذشت دو دهه از اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، هر سال نیز تعداد مشتاقان برای حضور در این سرزمین افزوده می‌شود، به اعزام دانش‌آموزان کاشمری در ماه‌های اخیر در قالب چهار کاروان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اشاره کرد و گفت: کاروان 45 نفره از خواهران بخش کوهسرخ کاشمر به عنوان نخستین کاروان راهی مناطق عملیاتی شده‌اند و 355 نفر دیگر در قالب دو کاروان 27 اسفندماه 94 و اول فروردین 95 اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه راویان و مبلغان اعزامی به مناطق جنگی در موضوع شناساندن جبهه و جنگ، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان امروز نقش مؤثری را بر عهده دارند، ابراز کرد: اگر بخواهیم ایثارگری فرهنگ مردم شود و ملکه ذهن و درونی شود، برای این کار باید تلاش‌های بسیار صورت گیرد زیرا راهیان نور تداعی‌گر ایثار و جانفشانی‌های جوانان بی‌ادعای این مرز و بوم است.
captcha