پرهیز از نگاه اقتصادی به امور قرآنی و فرهنگی
کد خبر: 3483764
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
دغاغله تصریح کرد:

پرهیز از نگاه اقتصادی به امور قرآنی و فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مهدی دغاغله پیشکسوت قرآنی معتقد است كه نگاه صرف اقتصادی به امور فرهنگی و قرآنی خطرناک است و بايد تدابيري در اين زمينه انديشده شود.

مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه شک و تردیدی در این نیست که اگر امکانات و منابع مالی تأمین شود کار قرآنی بیشتري پیش می‌رود، اظهار كرد: نباید نگاه اقتصادی به کار فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انتظار بی‌جایی است اگر کسی بخواهد از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برداشت‌های اقتصادی داشته باشد و انتظار داشته باشد هزینه‌های صرف شده در امور فرهنگی دوباره به صورت مالی برگشت داده شود.

دغاغله بیان کرد: در مقامی نیستم که خیلی دقیق‌ از بودجه‌ها اطلاع داشته باشم و کسی را متهم کنیم ولی واضح است هزینه‌هایی که برای مسائل غیر قرآن پرداخت می‌شود خیلی بیشتر از امور فرهنگی و قرآنی است و این اتفاق بسیار خطرناکي است.

لزوم حمایت دولت از طرحهای قرآنی و فرهنگی
اين پیشکسوت قرآنی در ادامه گفت: هر حرکت فرهنگی در ابتدای امر نیازمند حمایت‌های دولتی و رسمی است و سپس مردم خودجوش وارد عمل خواهند شد، بطور مثال حرکت عزاداری امام حسین(ع) در گذشته به این گستردگی نبوده است ولی اکنون روی دوش آحاد مردم بوده و بسیار باشکوه برگزار می‌شود.

دغاغله از عملکرد قرآنی کشور در سال 94 گله‌مند بود و عوامل متفاوتی را در این امر دخیل دانست و پیشنهاد داد: به نظر می رسد نمایندگان مجلس در کمیسیون قرآن و عترت به بررسی این علل بپردازند.

کار قرآنی همچون مانور نظامی است
اين پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: از بحث و سروصدا و ریخت‌وپاش در امور قرآنی حرف نمی‌زنیم بلکه کار قرآنی همچون نمازجمعه یک تبليغ، مانور نظامی برای نشان دادن قدرت ما است و این عمل موجبات تشویق آحاد جامعه به فعالیت قرآنی را فراهم می‌آورد.

وی در خصوص هدف برگزاری محافل انس با قرآن با وسعت بالا، اظهار كرد: باید فعالیت قرآنی به گونه‌ای باشد که همه افراد جامعه، قرآنی فکر کنند، از کسبه و بازاری تا ‌پیشه‌وران، دانشگاهیان و دانشجویان و این یک حرکت جهادی و عمومی را می‌طلبد.

captcha