میزبانی ۱۴۳ مسجد استان هرمزگان از معتکفان/ پیش‌بینی حضور ۱۴ هزار معتکف
کد خبر: 3487458
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

میزبانی ۱۴۳ مسجد استان هرمزگان از معتکفان/ پیش‌بینی حضور ۱۴ هزار معتکف

گرو فعالیت های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از میزبانی ۱۴۳ مسجد استان از معتکفان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۴ هزار نفر در استان هرمزگان معتکف شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدشکرالله زندوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان صبح امروز، 23 فروردین در دومین نشست هماهنگی ستاد معنوی اعتکاف در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، آیین معنوی اعتکاف را جهادی برای تقویت باورها و ارزش های دینی در میان اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: توبه، رهایی از قید و بندهای زندگی مادی، کسب معنویت و آمرزش گناهان از بارزترین نتایج و برکات اعتکاف است.
وی اعتکاف را بستر مناسبی برای ایجاد فضای معنوی در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و فعال شدن هرچه بیشتر مساجد دانست و تصریح کرد: 143 مسجد در استان برای اعتکاف در نظر گرفته شده که از این تعداد، 42 باب در شهرستان بندرعباس میزبان معتکفان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از اعزام 54 قاری و 130 مداح به مساجد استان در ایام اعتکاف خبرداد و بیان ‌کرد: میزان حضور معتکفان در شهر بندرعباس حداقل بین 6 تا 10 هزار نفر است در حالی که مساجد این شهرستان تنها ظرفیت پذیرش 4 هزار نفر را داراست.
وی با اشاره به رشد 10 درصدی اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد در ایام اعتکاف، گفت: در سال گذشته 125 مبلغ و مبلغه به مساجد اعزام شدند که از این تعداد، 101 نفر مبلغ و 24 نفر مبلغه بودند که این آمار در سال جاری 10 درصد افزایش می یابد.
حجت الاسلام زندوی همچنین ضمن تشریح برنامه های جامع اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ایام اعتکاف، ابراز کرد: به منظور خدمات رسانی به معتکفان مبلغ 400 هزار ریال از آنان به هنگام ثبت نام اخذ می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح ‌کرد: نام نویسی از متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف از 18 فروردین ماه تا 31 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به آماده سازی 43 مسجد در شهرستان بندرعباس برای میزبانی از معتکفان، گفت: مساجد بندرعباس بیش از ظرفیت موجود، پذیرای معتکفان هستند.
حجت الاسلام زندوی، با اشاره به حضور 13 هزار و 600 هرمزگانی‌ها در مراسم معنوی اعتکاف در سال گذشته، افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از  14 هزار نفر در استان هرمزگان معتکف شوند.
captcha